Gjest Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 jeg har en liten følelse av at ho inni meg har festa seg, for jeg kjenner den samme kroppsdelen (tror det er rompa) på samme sted stort sett hele tiden. Er i uke 33. Men synes det er så lite bevegelse..... Er dette vanlig?? (hvis de evt har festa seg). Har en sønn fra før, men han snudde seg aldri (kom i sete).
lillebøllaspringmadrass Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Hør med føden! De kan sjekke om alt er normalt og som det skal. Be de sjekke før du ikke har kjent bevegelse en stund. Alle gravide som opplever forandring i bevegelsesmønsteret, at det blir roligere riktig nok - skal sjekkes.
a-fem Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Hei. Har det akkurat likedan, er i uke 34 på onsdag. Var på ul i uke 33, og da lå hodet ned. Frem til i går har det vært enormt mye bevegelse, men i dag er det veeeldig rolig. Kanskje hodet har festa seg?? Eller så har babyen snudd seg i en el annen stilling der han ikke har så gode bevegelsesmuligheter. Jeg har i tillegg morkake langt nede og fremme under mageskinnet. Tror nok det er litt tidlig til at hodet fester seg, egentlig. Jeg skal til kontroll på onsdag, heldigvis.
lillebøllaspringmadrass Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 Ja, ikke for å skremme, men sist jeg var hos jordmor så var hu helt uttafor. Hun hadde hatt en gravid som ikke hadde kjent liv på to dager, og når de sjekka, så var barnet dødt desverre. Hun sa til meg sikkert 10 ganger den timen at jeg MÅTTE komme med en gang jeg kjente at noe ikke var som normalt. Om jeg var bekymra skulle vi sjekke en gang for mye heller enn en for lite. Om de blir rolige så kan det være at morkaka ikke funker som den skal, at det er noe med navlestrengen eller noe helt ufarlig. Jeg har vært inne en gang pga lite liv, og alt var fint. Men alle var veldig positive til at jeg kom og sjekka. Ingen sure miner noe sted. Detta var på Ullevåll. Hun ba meg komme selv om man kjente liv, ble det veldig uvanlig rolig inni der skulle man ta en sjekk. Når man ikke har kjent noe liv på 2 dager er det ofte for seint. Men om barnet er rolig pga at navlestrengen ikke gir næring nok, kan de ta barnet ut og redde det om det oppdages tidlig. Så ring føden om du er i tvil, og ta og sjekk selv om man snart skal til jordmor.
Gjest Skrevet 16. mars 2009 #6 Skrevet 16. mars 2009 jeg kjenner bevegelse, så jeg er ikke bekymra enda, men mye mindre enn tidligere. skal ringe føden i morgen og høre med de jeg... tror nok ikke det er noe - men er jo greit å sjekke det...... det er jo ikke så god plass der inne lenger heller så...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå