Gå til innhold

Siren født 12.03.09! rask fødsel!


MonaV

Anbefalte innlegg

Hei! da har endelig nr tre kommet til verden!

 

Hun var 3530 g og 50 cm.

 

var på kontroll hos jordmora kl 16.00 11.03. da hadde jeg 2 cm og hun tøyde meg til 4 (var skikkelig hardhent). hadde en del kynnere utover kvelden, så vidt jeg kjente at det strammet. tok seg opp i 8 tiden, kom noen ganske kraftige og noen svake rier, men uregelmessig i mellom. ikke noe vondt enda heller. ringte på jordmor, og vi ble enige om at hun kunne komme å ta en sjekk før vi la oss for natten.

 

hun kom til oss i 10 tiden. OI!! her var det faktisk 8 cm åpning, men hodet sto langt opp i bekkenet. hadde avtalt at hvis jeg var kommet så langt i fødsel når hun kom til oss, ble det hjemmefødsel, noe jeg ønsket. men dette ble det ikke noe av etter som babyen ikke var festet og sto så langt opp, var redd for at navlestrengen skulle komme foran når hun tok vannet. så det ble ambulanse til sykehus. riene tok seg opp og ble regelmessige i 12 tiden, men fortsatt ikke så vont, kjente de, og måtte konsentrere meg, men det gikk greit.

 

i ambulansen gikk vannet et kvarter før vi var på sykehuset, og da viste jeg med erfaring i fra de forige fødslene at nå ble det vondt. og ja. hadde da konstant rie i en og en halvtime, til nusket var ute.

 

den siste delen var meget tøff, og jeg kjente kroppen arbeidet seg voldsomt igjennom dette. på to pressrier kom hun ut i fra langt opp i bekkenet og hele veien ut:) dette merket jeg godt, var kjempe rart. alle mine fødsler har vært helt ulike, men dette var den tøffeste og mest voldsomme, men det gikk greit! har fortsatt lyst på ett barn til om noen år, men vi får se, krever mye å oppdra tre små også. har også fått beskjed omat jeg burde ta en pause, for kroppen sin del. tre fødsler på 4 1/2 år!

 

takk for meg, og lykke til dere som går og venter!!! gled dere, det er en spesiell opplevelse uansett:)

 

Mona og Siren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer!

 

Deilig å lese at det kan gå fort og greit med nr 3 også, til tross for at det kanskje ble vondt og intenst på slutten. Venter også nr 3, og er spent på hele prosessen. Det sies jo at nr 3 er en luring ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal si meg enig i att hun var en luring, ville ikke ned og låg og stanget i bekkenet, dette var forferdelig vont, men det gikk greit. var forberedt på det meste. det jeg synes et tøffest er å sitte etter fødselen med barseltåer og tenke, dette var kanskje den siste ungen. elsker det å gå grevid, og opplevelsen med fødsel, så det er rart å tenke på. koser meg masse nå:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...