Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor idag, og målte bt, det var visst nokk på 110/80, og det har ligget på 100/60.

Har hatt litt smerter under ribbeina, og har fått litt ødmer ( noe som eg ikkje har hatt under svangerskapet før nå) og har litt skallebank...

Urinen visste ingenting. Jordmoren meinte dt ikkje va noe å bekyrmre seg over, men eg har lissom hatt en liten følese lenge om det er noe galt på en måte..

Har og gått opp plutselig 4-5 kg på 1 månde, synst der mye til å verr meg, er ikkje så stor selv, og har alltid hatt en stigning på 2 kg på 1 månde, så er litt redd eg for att det kanksje kan verr noe.

Har ikkje spist mer eller noe anna forksjell til dei andre måndene..

Er i uke 37!

.

Noen andre som har hatt noe lignede??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er normalt at trykket øker, at vekta øker raskere og at man får mer vann i kroppen nå på slutten. Når det er sagt, så skal man jo alltid være obs på plutselige forandringer. Jeg antar at du skal følges opp oftere nå på slutten? Jeg ville slått meg til ro med det jordmor hadde sagt, men hvis du føler deg dårlig og at noe er galt så ta for all del kontakt med føden.

Jeg går selv og måler trykket 1-2 ganger pr uke, går på medisin for å holde det nede og hadde svangerskapsforgiftning med førstemann. Men har ingen utslag på urinen, eller andre tegn på forgiftning denne gang. Dette er min tredje, og høyt trykk og vann i kroppen har kommet sigende med alle tre. Har termin på søndag.

Skrevet

samme her... har fått masse vann i kroppen og fikk målt blodtrykket til 140/95, hadde også proteiner i urinen. var på sykehuset i 3 dager tror jeg og blodtrykket gikk ned da jeg fikk hvilt. så lenge proteinnivået i blodet ikke blir for lavt, altsa det skilles ut i urinen. man skal ha i blodet, og blodtrykket ikke ligger over (undertrykket) 95, så går det nok greit. altså, på sykehuset så var de ikke "imponerte" over blodtrykket mitt, de har nok sett verre. du burde nok gå til jordmor hver uke alikevel m urin prøve og få sjekket blodtrykk

Skrevet

Hvis blodtrykket ditt er 110/80 og urinen var fin, er det ingen grunn til å bekymre seg over svangerskapsforgiftning. Hevelser i kroppen og rask vektøkning kan være helt normalt, det samme er smerter under ribbena. Det er riktig at rask vektøkning/hevelser også kan være uttrykk for svangerskapsforgiftning, men da vil blodtrykket og urinen også være unormal.

Hvis du bekymrer deg kan du kanskje be om å få komme litt tidligere til ny kontroll med måling av blodtrykk og urinprøve?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...