Gå til innhold

Permisjon og uttak av ferie....hjelp meg noen;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peileing på hvordan dette gjøres i.f.t permisjonen? Mitt vikariat går nemmelig ut samme dag som permisjonen begynner, så jeg hadde ikke tenkt på dette med uttak av ferie.

Noen som vet hvordan dette fungerer? Nå ringte nemmelig arbeidsgiver og sa at jeg måtte huske å søke dem om permisjon og samtidig opplyse om når jeg skal ha ferie....men jeg har jo ikke lenger noe ansettelses forhold når permisjonen trer i kraft.

Huff nei nå skjønner jeg ingenting...

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo ikke poeng å søke om ferie da. Har jo "ferie" i permisjonen, og du får vel feriepenger uansett. Jeg søkte ikke om perm hos arbeidsgiver, da arbeidsforholdet blir avsluttet den dagen jeg går ut i permisjon. Men dem må fylle ut et skjema til NAV, for å opplyse om din inntekt.

Skrevet

Ja, syntes det hørtes rart ut at jeg må søke dem om permisjon og opplyse om ferie når jeg ikke lenger er ansatt etter permisjons-start.

Hmm.....

Skrevet

Hm, jeg tror du burde ta deg en prat med nav. Kan hende du må ta ut ferie i løpet av året siden du får feriepenger for det. Men da blir jo permisjonen satt på hold den perioden og total tid hjemme blir forlenget. (med hensyn på utbetaling av permisjonspenger)

Angående det at du skal søke permisjon hos jobben når du egentlig ikke jobber der lenger etter den datoen, det er litt rart. Er de interessert i å forlenge vikariatet kanskje? Eller tilby deg noe annet etter at permisjonstiden er ute? Da kan det jo være mest praktisk at du søker permisjon, slik at du fortsetter i systemet på en måte?

Jeg tror jeg ville tatt en telefon til nav, eller kanskje ordnet et møte. Og snakket med lønns- og økonomi kontoret på jobben.

Skrevet

Jeg hadde et vikariat i fjor som gikk ut 30.06 og siden det gikk ut før sommeren begynte så trengte jeg ikke å ta ut ferie og ble heller ikke trekt for 5uker ferie. Så da fikk jeg lønning + feriepenger, som da ble en klekkelig sum :D

Du skriver ikke noe om når dette vikariatet går ut...

Men du kan jo høre med arbeidsgiveren din om det.

For om du må ta ut ferie så kan du jo det, men om du kan slippe så sørg for at de ikke trekker deg for 5uker ferie.

Også har jeg forstått det slik at man har permisjonsuker (44 eller 54uker) + ferieukene, så det kan da bli 49 eller 59 uker om man har 5uker ferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...