Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 kom over en blogg her nettopp. En ren slanke-blog a'la disse pro-ana sidene man fant mye av på nettet for noen år siden. (pro-ana = de fremmer anoreksi og bulimi, legger ut slanketips, thinspiration osv) Denne bloggeren er norsk, og hun har opptil 250 kommentarer på hvert innlegg, alle fra andre jenter som driver med samme galskapen. Deler livsfrlige slankeopplegg med hverandre, har gå-konkurranser osv osv. Hauser hverandre opp. Legger ut bilder av syltynne modeller Hun ene måtte lynslanke seg fordi hu skulle på ferie til Thailand snart, og hun hadde lest på en nettside at ingen thailandske jenter veide over 48 kg.... Dere med tenåringsdøttre og gutter, prøv å følge litt med på hva barna deres se på på nettet, sånt som dette er farlig! Trigger hverandre til å ødelegge kropp og sinn, og i så ung alder.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Huff, dette var trist å lese. Jeg har selv hatt anoreksi/bulimi, og det er ikke noen situasjon jeg unner noen å være i. Jeg hadde ei venninne også som hadde det, og det er fælt å si det, men hadde det ikke vært for henne hadde jeg ikke hatt det. Jeg mener ikke å legge skyld på henne, men vi hadde på en måte en "konkurranse" om hvem som klarte å bli tynnest. Hun hadde nok ikke vært syk hun heller, om det ikke hadde vært for meg:( Så det er ille at noen blogger om dette, da det er utrolig påvirkende for de som sliter med dette... der er det ikke bare 1 person som "pusher" deg, men 200!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Er skremmende, nå er jo alt så lett å dele på alle typer medier, så det blir jo bare verre. Jeg har også vært der, sammen med en venninne, vi drev hverandre på samme måte som det du og venninna di gjorde. Hun hadde vært slik i flere år før jeg møtte henne, jeg så veldig opp til henne og havna selvsagt i samme uføret, ikke like galt som med henne, men det har ødelagt en del år for meg, ja. Synes synd på henne, for hun er idag 36, og tviler på hun er frisk enda. Har ikke sett henne på 3 år, men da jeg så henne då det ut for at hun holdt på å ryke av på midten... :.-( Vi skal være glad vi har kommet oss såpass greit fra det, som kan sitte her å se hvor galt det faktisk er når det står på. La oss håpe at disse jentene også kan si det samme etterhvert. HI
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 kan du ikke legge ut en link? sånn at noen kunne ha rapportert dette, satt en stopper for denne galskapen!!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 Vil ikke henge ut denne jenta, er nok av nyskjerrige kjerringer her som bare vil se folk i unøde. Hun gjør ikke noe ulovlig, og den bloggen er ikke så ekstrem som mange a de tidligere pro-ana-sidene, men leser man nedover og ser hva de skriver i kommentarene, så ser man hva som er agenda her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå