Mamman til AM&JS Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Herregud..tror jeg begynner å bli gal jeg...må stort sett gjøre dette hver dag hjemme....vasker badet...doen...gulvene etc...tørker støv 1-2 ganger i uka... Nå skal det så sies at jeg har 4 barn da...som griser og søler over alt føler jeg..men gubben mener jeg er gaaal..og føler det sånn selv også..tåler ikke å se skit her og der...
kanutteogkruttet Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Vasker badet hver dag, og resten av kåken 3 ganger i uken, støvsuger hver dag...... Har gulv med varmekabler, så skitten vises veldig fort igjen her, så føler at jeg må vaske såpass ofte. Men jeg liker husarbeid også da Så er det så herlig å sette seg ned etterpå, og det dufter nyvasket.... Ingenting er som den lukta
partyoffive Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Nå er jeg mektig imponert HI. 4 barn også gjor du rent så ofte!?! Har selv 3 barn, og jeg har alltid vært en skikkelig 'cleanfreak'. Min mann synes jeg er gal. Men nå må jeg bare vifte det hvite flagget...har ikke sjangs til og gjore det til den standarden jeg skulle onske og ha. Blir mye 'spotcleaning' her og der i lopet av uken, men får ikketid til og ordentlig 'ta badet' mer enn 1 gang i uken. Vanligvis fredager når bestefar kommer for og trill mini. Stovsuging er et MUST her hver dag. resten av tiden går til klesvask, oppvask og matlaging og barnepass.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 jeg tror jeg i gjennomsnitt vasker huset 1 gang i uka, men rydder jo vær dag. men jeg har bare 1 barn og ingen mann, og sønnen min er veldig ryddig av seg. tror han sjefter på meg fordi jeg roter oftere en jeg snakker til han.
Mom2Two Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 Støvsuger, vasker bad og kjøkken ordentlig 1 gang i uka. Hender støvsugeren blir dratt frem en gang eller to til om noen søler noe eller lignende. Jeg må ærlig si at jeg ikke skjønner meg på dem som gidder å gjøre dette hver dag.. Tror ikke ungene husker at de hadde et prikkfritt hus til enhver tid, men at foreldrene brukte tid med dem, at det var lov å ha med venner hjem, at det var lov til å leke osv. Jeg jobber 50% og studerer 100%, jeg har ikke sjanse til å gjøre det oftere. Eller egentlig er det vel mer at den tiden jeg har til overs ønsker ikke jeg å bruke på å være "neat freak":) Livet er mer enn et prikkfritt hus...
Mamman til AM&JS Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 16. mars 2009 Jeg har tid til overs da..for å si det sånn..bare hjemme med småttisen på 2 uker...de andre er på skole/barnehage på dagtid..så da bruker jeg litt av den "fritiden" til å gjøre husarbeid..klarer selv ikke å slappe av å nyte dagen hvis huset ser forjævlig ut rundt meg..liker å fylle opp fryseren med diverse godsaker også..som gjærbakst..brød...etc.. Når jeg begynner å jobbe igjen så blir nok ting prioritert litt annerledes..selvom jeg fortsatt liker å ha det rent og ryddig rundt meg..men da blir det vel vaskehjelp tenker jeg..nettopp for å få mer kvalitetstid med barna..
Mom2Two Skrevet 16. mars 2009 #7 Skrevet 16. mars 2009 Ja, da skjønner jeg:) Altså skulle gjerne hatt det prikkfritt til enhver tid, står ikke på det, men jeg greier det ikke. Har hverken tid eller energi.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 16. mars 2009 #8 Skrevet 16. mars 2009 Støvsuger hver dag, vasker gulvet 2-3 ganger i uken. Badet får seg en grundig vask annenhver dag , vasker det når småen er i badekaret. Støv tørker jeg en gang i uken, ellers så er jeg flink til å rydde etter meg, har alltid meg meg noe som tilhører det rommet jeg skal inn i.
Mom2Two Skrevet 16. mars 2009 #9 Skrevet 16. mars 2009 Hehe, har du noe liv utenom da? Hadde fått helt noia av å være så hysterisk. Skikkelig Bree;o)
Libido- Skrevet 16. mars 2009 #10 Skrevet 16. mars 2009 Vasker til hver helg, gulv støv osv. Støvsuger 1-2 ganger i uken. Rundvasker badet 2-3 ganger i uken.
mizz25 Skrevet 16. mars 2009 #11 Skrevet 16. mars 2009 Støvsuge: stortsett hver dag Vaske gulv: hver tredje dag ca tørke støv: innimellom når æ vaska eller en gang i uka =) Har tre unga å syns det blir skit å rot overalt... :-S
~Roskva~ Skrevet 16. mars 2009 #12 Skrevet 16. mars 2009 I alle dager som dere vasker, da... Vi bruker ikke støvsuger, vi bruker tørrmopp. Og den er fremme tre-fire ganger i uken. Jeg vasker bare gulvet hvis det er flekker på det. Kjøkkengulvet bruker jeg kost og støvbrett på nesten hver dag, vasker det ca en gang i uka. Badet vaskes en gang i uka.
Tredjemann på vei :D Skrevet 16. mars 2009 #13 Skrevet 16. mars 2009 Jammen ikke rart mange barn får astma og allergi når så mange foreldre er helt fanatiske på å ha huset helt skinnende rent... Greit nok å holde huset fritt for støv for å forhindre støvallergi, men å vaske gulv hver uke, og til og med hver dag er heeeelt på trynet spør dere meg. Mulig jeg er alene om å ha lest og hørt at altfor hyppig rengjøring fører til at barna ikke blir utsatt for nok skitt og lort til å bli motstandsdyktige mot dette... For å forhindre allergi og sykdom generelt bør ungene utsettes for litt allergener og bakterier for å kunne opparbeide en motstandsdyktighet mot slikt. Om alt rundt dem holdes sterilt, blir de ikke vant med dette, og kroppen takler derfor slikt dårligere fordi den ikke kjenner til det. Men så skal dere også være klar over at gulvvaskemidler ikke er sterile, men heller fører med seg kjemiske stoffer, og det er verre enn den lorten som evt. ligger på gulvet... Her støvsuges hele leiligheten 2- maks 3 ganger i uka, og ellers vaskes det der det trengs når det trengs. Vasken, doen og dusjen vaskes en gang i uka ca, men ingen gulv vaskes hver uke borsett fra om de er grisete. Holder lenge med kun støvsuging/tørrmopp! Støvsuging og tørrmopping er mye bedre enn vasking, for når gulvene blir våte tiltrekkes nytt støv mye raskere og da har man det gående... Slik er det nå her:-) Og dette er ting jeg har lest og hørt da, og som jeg synes høres veldig sannsynlig ut, så jeg holder meg til det. Ungene får i seg møkk ute uansett, man kan ikke og bør ikke holde dem unna alt slikt..
*bolla pinnsvin* Skrevet 16. mars 2009 #14 Skrevet 16. mars 2009 Bad og kjøkken vaskes 1 gang i uka. Stue, gang, osv også stort sett 1 gang i uka, men hender det blir 1 gang annenhver uke. Soverom og andre steder ingen andre ser blir kanskje støvsuget 1 gang annenhver måned eller noe. Vi har IKKE støv på hjernen - bare sånn i tilfelle det var uklart - men føler ikke at det er møkkete hos oss i det hele tatt.
Tredjemann på vei :D Skrevet 16. mars 2009 #15 Skrevet 16. mars 2009 Kan også tilføye at hjemme der jeg vokste opp vasket mamma huset skikkelig bare 4-5 ganger i året! Vi er 4 søsken og følte alltid mamma hadde god tid til oss og vi kunne utfolde oss temmelig fritt. Huset ble støvsugd ofte (var et stort hus med 2 etasjer og kjeller), så det gikk bra:-) Så rent og pent ut hele tiden! Og ingen av oss er syke borsett fra pollenallergi;-) Aldri vært spesielt mye syke ellers heller.
trippeltopp Skrevet 16. mars 2009 #16 Skrevet 16. mars 2009 Jeg vasker hele leiligheten hver helg + kjøkken, gang og bad minst en gang til i løpet av uken. Det hender også jeg støvsuger over stuen midt i uken, alt etter behov.
rampete robin Skrevet 16. mars 2009 #17 Skrevet 16. mars 2009 Hjelp så ofte dere vasker og støvsuger!!! Det er IKKE skittent i mitt hjem, og jeg støvsuger 1 kanskje 2 ganger i uka og vasker skikkelig hver 3.-4.uke. Ingen flyr inn her med sko uansett, og barna søler fakstisk ikke så mye. Kun mat på kjøkkenbordet. Har ei venninne som gjerne vasker gulvet 2 ganger i uka og når vi er på besøk der så er ungene skikeklig skitne under strømpebuksa. Det blir de ikke her hjemme :-) Ser derfor ikke behovet for å vaske oftere og synes heller ikke det er så gøy å vaske 240 kvm oftere enn jeg må...
nanomor Skrevet 16. mars 2009 #18 Skrevet 16. mars 2009 Støvsugeren må frem hver dag, okey den har kanskje fri på lørdager. vasker 1 - 2 ganger i uka, bad og kjøkken ca annenhver dag.. Soverommene skammer jeg meg over...:o/ Altså, ikke like flink her.. Har to barn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå