Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Ungen vår har fått plass i en bhg der ingen andre fra hennes kull skal gå, iallfall ikke dette året. Hun bli en av tre barn som er under 3 år, og jeg har vært inne i bhg og sett - og synes vel ikke lokalene er spesielt optimale for så små barn. Det er en del andre faktorer som også gjør at vi ikke vil inn der, men det er mer bagatellmessige. Spesielt dette med at alle de andre ungene vi har noenlunde kontakt med rundt her går i en anne bhg er vondt å godta. Jeg vurderer å si nei til plassen og heller bli hjemme, men det er vel heller ingen god løsning. Hun er 2 år når bhg starter til høsten... Har vi i det hele tatt noen rettigheter her?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Takk ja til plassen, så søker du om overflytting til annen barnehage. Aner ikke om dere har noe nrettigheter. hun er jo ikke sååå liten om hun er 2 år ved barnehagestart. Hvor gammel er de andre barne under 3 år? Hvor ligger barnehagen i forhold til hvor dere bor og evt andre søskens skole? Finnes det andre barnehager som ligger nermere eller mer på vei til jobb/skole?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Barnehagen ligger like ved jobben til mannen min, nesten vegg i vegg så og si. Men han starter jo dagen gjerne klokka seks liksom, og for å ha noe ettermiddag må han jo nesten gjøre det sånn! Men det er ikke problemet, jeg kan godt kjøre - selv om det er dobbelt så langt som til den vi ønsker oss. Og jeg tror ikke det er så bra å være så nært pappa, men det er en bagatell. De andre barna under tre vil jeg tro er født i 08, evt kommer 09-barn inn etterhvert. Men det er få i den alderen der. Hun er ikke lita, og er klar for bhg tror jeg - men jeg vil jo gjerne ha det beste tilbudet. Ikke et hastverkstilbud som er lagd kun for at de to barnehagen her som har småunger ikke har de tre plassene. Både pappan og jeg er veldig, veldig skeptiske på å sende henne dit. Og vi er ikke av det hysteriske slaget for å si det sånn. Skal uansett klage, og vil heller gå ned i størrelse for å være fleksibel... Jeg vet at jeg kan takke ja og skifte bhg neste år, men har ikke så lyst å bytte fram og tilbake... Ja, ja, jeg har et luksusproblem, men for en gang skyld er jeg faktsik opphengt i det., hehe.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Jeg synes ikke du skal sende ungen dit om du ikke tror det er noen god løsning. Ring til den barnehagen du ønsker å ha barnet i og hør om de har ledige plasser. Forstår at du ikke ønsker å bytte barnehage, tenkte om det er mulig å bytte med en gang, takk nei, men med ønske om å stå på venteliste til de barnehagene du ønsker å ha ungen i. Det kan jo hende du er heldig, uansett ker det mange barnehager som tar inn nye barn i løpet av året, når noen er blitt over 3 år. Barn under 3 år krever flere voksne pr barn enn barn over 3 år, er regler på slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå