Gå til innhold

Ingen eggløsning likevel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var så sikker på at jeg har hatt el, siden jeg fikk mens etter 34 dager.. Men det har jeg altså ikke.

Så nå skal jeg vente på mens igjen, har den ikke kommet iløpet av 6 uker, så tar jeg Provera.

Så er det trippel dose med Pergotime..

Mannen må på riksen og levere sædprøve så den kan testes skikkelig.

Og hvis den er fin, og jeg ikke får eggløsning av trippel dose heller, så må jeg inn på lap... Sjekke egglederne og ta hull på "blærene" som sitter på eggstokkene.

Og jeg som kjøpte en haug el-tester..

Pergotime skal jo virke mnd etter også, men sjansen for at jeg får eggløsning nå i pausen, når jeg ikke fikk det når jeg tok tabl. er jo ekstremt liten..

Gyn så ingenting som tydet på at det kom eggløsning heller, og jeg er på syklus dag 11.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk ikke eggløsning på første doble Pergokur, hadde ingen pausemnd heller, men fikk eggløsning på andre kur, men ikke før syklusdag 20! Kan ta tid vettu... :-) Lykke til!

Skrevet

sant... men etter 15, snart 16 mnd, så begynner jeg å bli litt skuffa..

Og siden jeg har hatt sykluser på alt over 65 dager, så trodde jeg at jeg hadde hatt el nå når jeg fikk mensen etter 34 dager..

At kroppen ENDELIG skjønte det..

Men har veldig tykke slimhinner visstnok..

Og ingen klare egg..

Skrevet

blirjegsnartmamma.blogspot.com - huff,så utrolig kjipt å høre.Verre å høre at man ikke har fått EL enn å få negativ gravidtetstest.EL er jo den viktigste delene av hele prosessen:( Håper trippelvil sette fart på EL og at mannen dins svømmere er tipp topp:)

Tenker masse på deg:)

Skrevet

jepp..

Er jo da ca 2,5 - 3 mnd før jeg kan teste igjen..

ca 7 uker til jeg begynner på pergo og det "er noen vits" i å ha sex igjen.

Ikke misforstå, skal nok ha sex innen det også, er jo glad i mannen min :)

3 mnd!!! Så da får vi prøve på 2010 barn isteden.. Når det ikke ble hverken 2008 eller 2009.

Skrevet

:( Huff,du må ha det vanskelig nå..Det var liksom den lille reddningen om testene bare hadde vist at du hadde i det minste hatt EL denne gangen.

2010 er lykke året vet du:)Håper du blir gravid i 2009 sånn at du kan nye dette året også,selv om babyen ikke vil komme for 2010:)

Skjønner den "er det noe vits i å ha sex". Og jeg vet at det absolutt ikke handler om dine følelser for mannen din eller at du ikke liker sex i det hele tatt.Men er kjempe vanskelig den prøveperioden når man har sex for å bli gravid og ikke blir det.Hvordan kommer du deg igjennom dagene nå da?Klarer du å tenke positivt og tenke på andre ting?

7 uker virker som en evighet og jeg juger om jeg sier at det ikke er det..Men håper virkelig dem ukene går fort for din skyld:)

Skrevet

Verste er egentlig at det ikke virker som om mannen skjønner meg.. Jeg vet at det er feil, for han bryr seg virkelig! Men har ikke fått kontakt med han etter at jeg var ferdig hos legen.. Sendte han en sms med oppsumering, og den er det ikke svar på. Fikk en sms av han istad om hvor mye det var på jobb, og om alt var bra med meg.. Sa at Nei, det er det ikke.. Men da syns han vi kunne snakke om det ikveld. Men jeg vil ikke snakke om det.. Hva er det å snakke om liksom??

Ja, må prøve å finne på noe annet å tenke på.. Har søkt på en ny jobb, så jeg kan grue meg litt med det :) Også skal jeg scrappe album fra bryllupet vårt som mamma ville ha..

Skal strikke en kjole eller noe til ei venninne som får jente i mai.. Eller noe til meg selv! Det krever full konsentrasjon :) Så jeg kan ikke tenke på noe annet enn strikking da :) Også skal jeg prøve å planlegge sommerferie.. Satser på at det blir sommerferie på meg hvertfall :)

Hvordan går det med deg da? Hvor langt er du på vei?

Skrevet

Skjønner deg så innmari godt.Har sendt sms der jeg nesten ber om trøst men han svarer ikke.Tror ikke han gjør det med vilje,bare at det er sykt mye å gjøre på jobben, men herregud da den jobben klarer jo seg:P

Det ene øyeblikket vil jeg snakke om det,men i det andre vil jeg ikke,"Hva er vitsen",ingen får gjort noe med det nå likevel.Huff for en holdning:/

Virker som jobber går under om han ikke er der feks når jeg ser syk eller han mens vi her hjemme "klarer oss alltids".

Går bra med meg egentlig.Er lykkelig med tør ikke å slippe det helt løs enda.Vil ta en sterk positivtest og deretter vente på at jeg kan ta tidlig UL for å se om hjertet slår.Har jo mistet før,og tør ikke juble før jeg ser det lille hjertet."Angrer" litt hver gang når tankene er glade og jeg tenker jeg er gravid.Kjempe redd for å si det høyt,vil liksom på en måte at det ikke skal være realitet fordi det vil bringe ulykke..Egentlig teit.Har ikke fortalt det til noen andre enn samboer og dere her inne.

God å høre at du kan grave deg ned i noen prosjekter;) Der du må tenke på stikkemønster eller minner fra bryllupet:)

Skrevet

uff ja, det er så skummelt..

Er jo "vanlig" å miste.. Leste at 60% mister en eller flere ganger, men flere av dem vet ikke om det selv, fordi de mister så tidlig at man tror det er en sen mens..

Ikke det du vil høre nå selvfølgelig..

Men det er skummelt, først bruker man så lang tid på å bli gravid, og så skal man gå i "en evighet" å vente på at man skal bli trygg..

Regnet på det, og hvis jeg blir gravid på trippel kur nå, så kan jeg bli mamma i mars - altså om 1 år..

Det er lenge til, men.. Og det er jo så fint å få barn på våren sier de..

Med halv-bare veier og varmegrader på vei. Får satse på det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...