Gå til innhold

Blir barnehageansatte irritert over foreldre som "maser"??=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe...uff føler meg litt småhysterisk av og til nemlig.

Datteren min ville ikke i bhg idag, så det var ei trist og misfornøyd jente jeg leverte fra meg i dag tidlig. Hun virket veldig utillpass og jeg blir jo helt sår av sånt.

Så jeg ringte til bhg etter det hadde gått en halvtime og spurte hvordan det gikk med henne og sa at de måtte bare ringe meg om det var noe i veien (hun klagde nemlig over vondt i magen rett før vi gikk inn i bhg).

Jeg har et godt forhold til de ansatte der, men i dag var det en vikar som tok tlf. Hun virket nærmest irritert og sur...

Følte meg litt dum der, ja=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber i barnehage. Vi bruker ofte ringe foreldrene hvis vi ser det er en "fryktelig" avskjed. Det er ikke noe å gøy å gå igjennom en hel dag med den lille hylende i bakhodet. Jeg har selv barn i bhg. Kan ikke huske om jeg har ringt noen gang, men har ikke nølt hvis det var noe.

Skrevet

jenta mi har nettop bytta bhg ( ca3uker siden) og vær morgen var den barnehageansatte alene med 10 barn. Ble ganske irritert og spurte om det egentlig var lov - for hva gjør du om du må bytte bleie på noen osv ??

Dagen etter og videre fremover er de alltid to stk. så hjalp vist og si i fra. Men har merket i ettertid at styrern er litt smågrinete. Om jeg spør om noe ang sommerferie og når bhg er stengt får jeg beskjed om og lese inne på nette, men der står det ingenting, men har fått vite det nå da:)

Skrevet

Vet det er flere foreldre som ringer dersom det har vært en dårlig dag ved levering. Du viser jo omtanke for barnet ditt- tenker det er helt greit jeg. Både for barnet og for å berolige mor.

Du skal ikke bry deg om vikaren.

Skrevet

Det skulle bare mangle at vi skal kunne ringe barnehagen!

Min mening er at ikke alle som jobber i barnehagen burde jobbe der!

Skrevet

Jeg har jobbet i bhg og et par ganger har en morringt fodi det var en unormalt trist avskjed. Syntes det bare var positivt. Da fikk vi fortalt at det gikk bra med barnet nå:)

Skrevet

Ei som jobbar i bhg til mine to kjenner eg privat også så ho sender mld til meg hvis det er noko "problem" når eg leverer. Det er veldig greit egentlig, andre gonger har eg ringt og hørt om det går bra etter nokon timar.

Eg syns det er normalt eg da.......

Skrevet

Det er selvfølgelig helt i orden at foreldre ringer og hører hvordan det går. jeg har ofte oppfordret til at de gjør det. Noen ganger har jeg også sendt tekstmeldinger for å si at det går bra.

Du trenger ikke å føle deg verken masete eller dum, bare husk på at det ikke er sikkert at barnehagepersonalet har tid til å snakke lenge i telefonen, og at det kan være greit å unngå å ringe akkurat i samling, måltid eller påkledning, for da er det gjerne litt hektisk.

Skrevet

Jeg jobber også i bhg, og jeg bor på en liten plass hvor alle kjenner alle. Derfor kan jeg godt finne på å sende en melding at det er ok nå, av og til har jeg også tatt bilde av et smilende,lekende barn å sendt til mor eller far =)

Dette setter foreldrene veldig stor pris på.

Men jeg har også jobbet i bhg på et mye større sted,og der hadde man ikke et sånt forhold til foreldrene som vi har her. Så der ville jeg nok ikke ha gjort det samme.

Jeg har aldri opplevd at noen har ringt for å spørre hvordan det går, men jeg hadde nå iallefall ikke blitt sur for det,hehe. Jeg er jo mamma selv, riktignok ikke bhg-mamma enda men jeg skjønner nå hvor fælt det er å dra fra gråtende barn.

Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og dette er til dels vanlig. Alle barn er forskjellige, så også foreldrene. Noen sliter med å konsentrere seg på jobben, om leveringen har vært hard. Da sier vi at de kan ringe, og har ennå aldri opplevd et barn som ikke har slutta innen kort tid. Så da har vi hjulpet foredren kun ved 2 minutt i telefonen etterpå.

Ikke bry deg om hun vikaren, hun er jo som du sier vikar....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...