Gjest amandine Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Er så glad i den men det gikk plutselig opp for meg at den er 20 år...jeg begynner visst å bli voksen... Sendte Vakkerungen på skolen i dag med kjole, kjoleforkle og skaut, antrekk helt a la Ida i Lønneberget, stramme fletter og spent smil, hele uken viet gamle dager på skolen. Hva skulle jeg gjort uten symaskinen? Og nå fikk jeg virkelig ånden over meg, så nå blir det kjoleforklær til flere, det ble så fint! Tenk å være så full i krutt på en mandag morgen, jeg får nyte det, det varer nok ikke he he
Mariamin Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Så flink du er. Mine sykunnskaper strekker seg til å reparere sengetøy og legge opp gardiner:) Den fine symaskina mi står i all ensomhet og samler støv på et mørkt kott på loftet...
Fillerya Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Ha ha, symaskina mi er eldre enn din! Jeg arva min mors gamle da hun fikk ny for 20 år siden, og den er nok fra midten av 60-tallet.... Men den funker til mitt bruk, som da er å foreta nødreperasjoner av enkleste slag, resten outsourcer vi til mormor!! Men du er jammen meg flink, bøyer meg i støvet av beundring:-) Jeg hadde helt angst når det var sånne ting på skolen, ikke har jeg gamle ting lagra, og ikke kan jeg lage noe. Kreativ som en gråstein.... Og nesten på gråten når de andre elevene kom med fine ting som de flinke mødrene deres hadde laga... Men gutta har overlevd, foreløpig uten synlige arr på sjela:-)
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 19. mars 2009 #4 Skrevet 19. mars 2009 Min symaskin er også mye eldre enn din. Den er fra 1965 trror jeg. Kjøpte den brukt da min datter var nyfødt av min daværende manns bestemor. Maskinen skulle visstnok være kjøpt da han var nyfødt. Men jeg og maskinen har aldri vært godvenner, så nå har den flyttet fra meg og sammen med min 21 år gamle datter. Hun steller og pusler med den og får den i godt humør med å gi den litt olje av og til, og blåse støv vekk fra inni den å sant som jeg aldri har tenkt på engang!! Men den ER humørsyk fortsatt!!
Gjest amandine Skrevet 19. mars 2009 #5 Skrevet 19. mars 2009 Min symaskin er vel strengt tatt ikke min, engang, jeg har bare annektert den he he, det var faktisk gubben som hadde den da vi flyttet sammen for 16 år siden, da var han 20 år og fikk den av svigermor da han flyttet hjemmefra som 16åring.. Han hadde faktisk selvsydde gardiner på hybelen, min kjære! Men han har nok glemt alle kunster og fortrengt det faktum at han en gang fikk symaskin av sin mor he he. Jeg og maskinen er iallefall veldig gode venner, jeg er skummelt kreativ og effektiv om dagen, tryller frem mei tai'er, kjoleforklær, pet shop-vesker og diverse med rasende fart. Tror det er våren! I DAG VAR DET SOL PÅ KJØKKENET KL 7 HURRA HURRA
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå