mamamia Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Hei, jeg er 6 uker og skal til Sharm el Sheik om to uker (dvs i uke 8). Har noen erfaring med å reise dit gravide? Noe (bort sett fra hygiene) jeg må passe på. Vaksiner etc? Litt reisesyk..
Lykkelig g~g~j Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 er en del som har blitt dårlig der nede! Har vært en del diskusjoner på det der i det siste, og det som går igjen er å ha GOD hygiene, kjøp med deg masse anti bac, spis godt stekt mat, hold deg unna salater og slikt, ikke spis is som ikke er innpakket, be om drikke uten is og kos deg!!!|
mamamia Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2009 Hei HjerteLykke, tusen takk for svar. Huff får litt hetta jeg kjenner jeg. Reisen er bestilt lenge før vi viste vi var gravide, men nå vet jeg nesten ikke om jeg tør hvis egypt er et risikabelt reisemål for svangerskapet. Får kanskje snakke litt med legen min også om dette...
vanessa89 Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 jeg og samboeren min ville reise til Egypt vi også. Det var da etter at jeg var gravid. Vi trengte en ferie og hadde lyst å reise dit.Jeg snakket med legen min om det, med tanke på gravidtiteten. Han frarådet meg å reise til Egypt i det hele tatt. Det er ikke et trygt sted for gravide å være. Er et veldig "skittent" land for oss gravide, og legen sa det var 50% sjanse for å få en form for smitte der nede som kunne gå ut over svangerskapet. Jeg unner deg å reise, så jeg sier ikke dette for å ødelegge. Jeg sier det bare for at du bør tenke over det. Du er jo mest utsatt for SA i de tre første mnd også. Jeg bestemte meg med en gang å ikke reise. =/ men snakk med legen din. Lykke til.
Lykkelig g~g~j Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 ja, prat med legen. Du kan jo også evt ringe reiseselskapet og høre om de har noen andre turer for samme tidsrom og mulighet for å booke om! Er jo verdt et forsøk! Men om det er til noe trøst så er d mange her inne på BIM som har reist og d har gått fint! håper d ordner seg hvertfall!
Totentrollet ♥♥♥ Skrevet 16. mars 2009 #6 Skrevet 16. mars 2009 Hei. Vi skulle egentlig reist til Egypt rett etter påske, men ble frarådet det på vaksinasjonskontoret her, pga all smitten der nede. Jeg hadde ikke blitt vaksinert av hun vi pratet med da de fleste vaksiner ikke er anbefalt til gravide. og pga den store risikoen for magevirus vil jeg anbefale deg til å ikke ta i penger, for de har dårlig med lommer og lommebøker der nede. Så da kan du tenke deg hvor de blir oppbevart:-/ æsj... Ring vaksinasjonskontoret/legen din du. Men jeg personlig vil anbefale deg til å ta den turen når babyen er ute. :-) Uansett hva du velger så må du gjøre det som føles riktig for deg. Vi bestillte også turen lenge før graviditeten og det var ingen problem for oss å avbestille., Vi måtte bare ut med avbestillingsgebyr på 250kr pr pers.
Raggis Skrevet 16. mars 2009 #7 Skrevet 16. mars 2009 hei har en venninne som har vært i egypt nå i 3 måneder og jobbet selv om hun var gravid. Hun har vært veldig forsiktig. men alt har godt veldig fint. ingen smitte eller sykdommer. Pass på hva du tar i, og hva du spiser og ta med godt med antibac.
Mamma´n til lillemor Skrevet 16. mars 2009 #8 Skrevet 16. mars 2009 Hei du. Vi tok graviditetstesten dagen før vi reiste til Egypt i november, var da i uke 4. Vi har vært der flere ganger før og ikke hatt problemer med magesyke. Vi er alltid nøye med hva vi spiser, og desinfiserer hendene ofte. Men denne gangen tok jeg nesten aldri i dørhånd-tak, nøkler, penger etc. Jeg var stort sett bare i kontakt med våre egne saker, og tror egentlig mannen min syntes det var litt ok å være ekstra gentleman og ta seg av det meste praktiske. Vi ble ikke syke denne gangen heller. Hvis du føler deg utrygg med å reise, så kan det være bedre å avbestille, men vi vurderte ikke det selv om det var i første trimester. Jeg avstod fra dykking ettersom dette ikke anbefales gravide, og nøyde meg med snorkling i stedet. Skulle nok hoppet over båttur, for da var jeg sjøsyk og det var en kjedelig dag, men ellers en fin ferie. Dersom du vil snorkle, så bruk eget utstyr. Dette er vanskelig å gjøre rent, så ikke bruk noe du låner/leier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå