Gå til innhold

Flere som har fått fødeplass?


Artsibelly

Anbefalte innlegg

Jeg søkte plass på Ullevål for 3 uker siden og fikk positivt svar allerede for en uke siden. Synes å huske at det tok mye lengre tid forrige gang jeg var gravid.

Men ihvertfall veldig glad for plassen. Var utrolig fornøyd med alt sist gang, og klar for Ullevål og hotel igjen.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja! Jeg har fått plass på Rikshospitalet. Håper det blir bra. Søkte nesten med en gang jeg fant ut jeg var gravid og fikk svar kjapt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Har fått plass på Ullevål. Fint å høre at du har gode erfaringer med Ullevål. Er første gang, så er litt spent;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått plass på UIlevål. Første gang for meg også, men alle er så positive til Ullevål inkl legen, så jeg vurderte ingenting annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Må dere søke på fødeplass? Er det noe nytt nå?, eller er det fordi dere bor i store byer med flere valgmuligheter? Dette har jeg aldri hørt om før, men lærer stadig nye ting...Jeg bor på bygda og her er det bare et alternativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også søkt på Ullevål og fått bekreftet plass der. Har hørt gode ting og gleder meg til å se stedet når jeg skal på UL der 15 mai.

 

Jeg er usikker på om jeg vil benytte meg av hotell muligheten..

Ser de i flere bøker anbefaler at førstefødende kanskje ikke gjør det fordi de blir mer overlatt til seg selv og må selv skaffe hjelp, mat osv. osv Jeg har aldri før prøvd så jeg vet ikke - andre som har synspunkter?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei. jeg bor på hedemarken så her bare fyller man ut et skjema ca to mnd før fødsel,sender inn de|t så er alt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hører og leser alltid skrekkhistorier om sykehus - spesielt når en går gravid. Og man bør ta det meste med en klype salt. Spesielt gjelder dette Ullevål, da det tross alt er stedet med flest fødsler i landet. Fra forrige fødsel har jeg bare positive erfaringer, utrolige fine jordmødre (på begge skift - lang fødsel), god hjelp og informasjon, hjelpsomme mennesker hvor enn jeg var. Følte jeg ble veldig godt ivaretatt.

 

Når det gjelder hotellet på Ullevål, ville jeg aldri vært i tvil. Det gir en muligheten til å tilbringe all tid etter fødselen med familien, i stedet for å ligge på dobbeltrom. På barselavdelingen er det bestemte besøkstider og din kjære kan ikke sove over som på hotellet. Jeg synes det var veldig greit å ha samboeren min til stede, spesielt første gangen da en er litt usikker på ting.

 

En kan gå ned i restauranten og spise som de på barsel også gjør, og ellers kjøper man inn det man trenger til rommet. Og en får like mye hjelp på hotellet som på barsel, men ansvaret ligger på en selv i stedet på sykehuset. Jeg brukte telefonen hyppig døgnet rundt og ringte med en gang jeg lurte på noe vedrørende amming, byssing, søvn, bek etc etc, de kom i løpet av 2 min.

 

Forutsetningen for å komme på hotellet er imidlertid at fødselen har gått fint og at en selv kan gå over til hotellet.

 

 

:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk svar fra ullevål idag om at jeg har fått fødeplass der:-)

Var litt i tvil om jeg skulle søke der eller på A-hus,men legen sa bare "vi søker ullevål" enkelt og greit,så da tenkte jeg at det må jo være det beste siden hun sa det på den måten. Fikk time til ordinær ul 19.mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Legen jeg var hos på første kontroll spurte hvor jeg ville føde, og da svarte jeg ahus. Da søker vel hun for meg, eller må jeg søke selv? Og hva med ultralyd i uke 17-20, må jeg søke om den selv? Veldig usikker nå merker jeg... Trodde legen ordnet dette, og at jeg fikk brev i posten eller noe, muligens noe naivt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

det var legen som ordnet dette for meg, og jeg fikk brev i posten. Vet ikke om dette er standard, men skulle vel tro at legen tok seg av dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått plass på Ullevål, var der med førstemann også. Ul

7.mai, så nå er det ikke lenge igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått plass på Bærum Sykehus. Legen anbefalte det, så jeg tenkt ikke noe særlig over det. Noen som har erfaringer derfra?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også fått PLASS på ullevål:) er veldig fornøyd så langt, GOD oppfølging! Skal på fosterdiagnostikk i morgen og ordinær UL 19 mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...