Gå til innhold

Sliten etter bursdagsselskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har feiret 3 åringen i går. Vi var totalt 17 stk. Har gått og planlagt dette selskapet i flere dager, mye som måtte handles inn, bakes og ordnes. Følte at hele helga bare gikk med til dette opplegget. I går da alle gjestene hadde dratt, datt jeg bare ned i sofaen og var heeelt utslitt. Det er jo selvfølgelig koselig for hovedpersonen og få så masse oppmerksomhet og gaver, men jeg syns nesten det blir for mye av det gode. Jeg er ikke vant med slike selskaper fra min oppvekst og min familie. Da jeg kom inn i min manns familie, var visst dette veldig vanlig. Så vi har alltid hatt selskaper både for oss selv og barna, fordi dette var "forventet" av resten av hans familie.

Jeg har snart bursdag selv, litt større dag for å si det sånn, men jeg har absoslutt ikke lyst til å stå på kjøkkenet og lage masse mat til en hel gjeng med folk. Har derfor sagt i fra til gubben at jeg heller vil gå ut og spise på en restaurant - bare han og jeg og evt. lage ei kake om det skulle dukke opp noen på dagen. Hva pleier dere andre gjøre da? har dere alltid større selskaper i anledning bursdager? Jeg syns det tar helt av, i tillegg koster det jo masse penger og jeg er nok sliten fra før med to små barn og fulltids jobb. Føler bare at bla. svigermor blir litt fornærmet hvis jeg ikke arrangerer noe. Skulle tro hun hadde forståelse for det, men det virker nesten som om hun ikke skjønner hvor sliten jeg faktisk er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, sånn er det å feire bursdager til de små! Har hatt bursdagshelg her å, men to bordsetninger på lørdag. :) Og i dag topper det seg med skolevenninner, 16 i tallet. Men er jo bare en gang i året pr barn!

Senk kravene til deg selv litt! Bak en kake mindre enn du hadde tenkt, det holder i massevis!

Behøver feks ikke vaske noe særlig før selskapet, holder lenge å støvsuge. Vaske må man gjøre etterpå for å få opp div kaker og brus som er sølt. :)

Skrevet

Jeg bestemte meg for å droppe all gulvvask før selskapet. Tok bare å tørket litt ekstra på badet og toalettet. Støvsugde rundt omkring og det holdt i massevis og tørket litt støv hist og pist. Ingen vits i å vaske gulvene når det ser like ille ut etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...