dete Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Junior er 3 mnd men han spiser ikke på natta lenger. Han skal etterhvert inn på rom med storesøster som er 18 mnd eldre. Tenkte at jo fortere jeg begynner med det, jo lettere blir overgangen. Men er veeeldig usikker her da.....
Gjest Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Jeg flyttet gutten min over på rommet sitt når han var 6 mnd, hadde egentlig tenkt rett føre jul når han var 5 mnd, men ville pusse opp rommet hans først.... Men det gikk helt fint, da hadde han jo sovet hele natta gjennom i flere mnd;) Hvis babyen din ikke spiser på natta lenger, ville jeg prøvd, det er jo bare å flytte han tilbake hvis det ikke går.. Og det er jo som du sier, jo tidligere jo bedre.. Spes hvis du har ei søster på rommet som kan vekke han osv, så vil han jo bli vant til det tidlig også!!! Jeg har jo ingen søsken til mini, men jeg vil tro at de føler seg jo ikke alene uansett, så lenge de hører at det er noen der. Du kan jo også sove på rommet dems de første nettene, for å se.. Masse lykke til!
meg & to små vampyrer Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Han var vel 9-10 måneder. Vi hadde ikke noe eget rom til ham før det. Og så da han var 14-15 måneder flyttet vi igjen og han lå på rom med oss i 3 måneder til. Men dette var et 40 kvadrats stort soverom da. Med egen krok som gutten hadde.
Gjest Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Eldstemann 3år ( var alene med ham). Nr 2 var 1 1/2år Nr 3 var 1år
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 16. mars 2009 #6 Skrevet 16. mars 2009 4 mnd.. Var til det beste for oss alle =) Han begynte å våkne når vi la oss, så da var det på tide!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 16. mars 2009 #7 Skrevet 16. mars 2009 Lå sammen med oss i 6,5 måned. Sov veldig dårlig siste tiden, han fikk ikke mat på natten siste måneden. Sover urolig og uken etter eget rom var det hele natten...
Mille** Skrevet 16. mars 2009 #8 Skrevet 16. mars 2009 Eldste fikk eget rom når hun var 7 mnd. Yngste fikk eget rom når hun var 6 mnd, men flyttet inn til oss igjen når hun var 11 mnd fordi hun var så mye syk. Så flyttet vi og pga mangel på soverom måtte hun fortsette å ligge sammen med oss til hun var 19 mnd, da flyttet vi til en større leilighet. Var ingen problem å få henne til å ligge på eget rom selv om hun hadde ligget så lenge sammen med oss. Jeg ville nok ventet en stund til med å flyttet babyen din inn til storesøster.
Gjest Skrevet 16. mars 2009 #10 Skrevet 16. mars 2009 Vi samsov til hun var over året, og må si det er det beste vi har gjort. Kommer det flere unger blir det nok samsoving der også, så flyttet henne ikke på eget før hun var halvannet.
erteposen + 4 Skrevet 16. mars 2009 #11 Skrevet 16. mars 2009 Jeg liker best å ha babyen med meg så lenge som mulig, men minstemann flyttet inn til storebror rundt 10 mnd (som er tidlig for meg:). Mine gutter har trengt mat om natta til ca 6-7 mnd. Tror ikke overgangen er så stor så lenge en gjør det før 1 år. For meg er et stor forskjell å legge et barn alene eller sammen med søsken. Jeg liker fortsatt å ha barna nær meg om natta fordi jeg slapper best av da:)
Gjest Skrevet 16. mars 2009 #12 Skrevet 16. mars 2009 førstemann var 3 mnd. Gikk veldig bra. Andremann er ikke er straks 3 mnd.. men hun sover nok inne hos oss noen mnd til tenker jeg.
FanteGuri Skrevet 16. mars 2009 #13 Skrevet 16. mars 2009 Veslejenta vår flyttet på eget rom da hun var ca. 13 mnd, kunne gjort det tidligere hvis det ikke var for at vi måtte pusse opp rommet hennes først... Jeg ville ikke flyttet en baby på eget rom dersom den ikke kan snu seg fra mage til rygg på egen hånd. Mye lettere å høre barnets lyder når det ligger rett ved siden av, en babycall fanger ikke opp vanlige pustelyder, derfor blir den kanskje en falsk trygghet.
It's all about me Skrevet 16. mars 2009 #14 Skrevet 16. mars 2009 Førstemann flyttet da han var 2 mnd og 1 uke. Andremann flyttet da 1 uke før hun ble 2 mnd. Blir det en tredjemann flytter h*n enda tidligere. Å flytte de inn på eget rom har gjort underverket for søvnen til både meg og barna. Viste seg begge ganger at det var jeg som forstyrret dem og de sov mye bedre når de fikk ligge alene. Dette gjenspeilte seg også raskt på dagene som også fikk mer rutine og ble helt suverene.
Nattinatta Skrevet 16. mars 2009 #15 Skrevet 16. mars 2009 rundt 2 mnd. gikk så fint så.. sov bedre alle mann!!
partyoffive Skrevet 16. mars 2009 #17 Skrevet 16. mars 2009 Nr.1 var akkurat 1 år. Nr. 2 var 6 mnd. nr. 3 er 11 mnd og sover inne hos oss og vil gjore det en stund til.
erteposen + 4 Skrevet 16. mars 2009 #18 Skrevet 16. mars 2009 Jeg tror mange tenker litt på anbefalingene fra krybbedødforeninga.
Moi 32 Skrevet 16. mars 2009 #20 Skrevet 16. mars 2009 2uker. Hverken han eller jeg klarte å sove på samme rom, vi sover dårlig begge to og har lett for å vekke verandre. Jo tidligere jo bedre, så sant rommet ligger rett ved, spør du meg! Om rommet er litt unna eller du av andre grunner er redd for å ikke høre barnet kan du jo bruke babycall om natta!
dete Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #21 Skrevet 16. mars 2009 Takk for mange flotte svar! Blir nok til at vi flytter ham om litt, ja. Vi har babycall. Forstår jo det som blir sagt her med at man ikke hører endring i pustelydene på babycall. Men jeg sover såpass tungt at jeg tror nok ikke jeg vil høre det om han ligger på samme rom som oss heller. Uff, kan ikke tenke på alt som KAN gå galt....
Sånn kan det gå Skrevet 16. mars 2009 #22 Skrevet 16. mars 2009 Vi samsov med våre til de var 1 1/2 -2 år og hadde dem i egen seng på vårt rom omtrent like lenge. Overgangene var gradvise og helt smertefrie for alle parter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå