Barbarella og froskebarna Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Jeg klør og klør, på hendene og armene og stort sett på hele kroppen. Dette startet egentlig ganske plutselig, har ikke klødd noe særlig tidligere i svangerskapet. Har hørt at man skal ta lever- og galleprøver dersom man har mye kløe, særlig i hendene og føttene, etter uke 30. Jeg er bare i 26. uke, og klør ikke på føttene (ennå, i hvert fall). Er dette noen grunn til å kontakte lege/jordmor? Har ikke så lyst til å mase... Jeg skal på kontroll om 1 1/2 uke, er det ok å vente til da? Noen med erfaring?
Venter09<3med ny spire Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Hei.. lurt litt på om det er det jeg oxo har fått... klør på beina hele tiden, er helt rød opp over hele tilden... skal til jordmor seiner idag så kan skrive til deg etter dette...
millere Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Hei! Du bør sjekke leververdiene dine uansett hos legen. Greit å utelukke den farlige kløa. Jeg har klødd i fire uker nå, har utslett på armer og bein (sår) pga det:( Jordmoren min tror det mest sansynelig er en allergi (mange utvikler det under graviditet). Har fått beskjed å kutte ut juice og frukt, men det har ikke hjulpet. Så venter på at hun (jordmor) skal ringe for å gi meg andre råd. Veldig plagsomt dette... Lykke til! Er selv kun i 17. uke og sleit ikke med dette i forrige svangerskap...
Barbarella og froskebarna Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. mars 2009 Takk for svar begge to! Jeg har snakket med jordmor på telefon nå, og hun sa at vi kan vente og se det an litt, siden det akkurat har startet. Spent på å høre hvordan det går med deg, venterogventer 09 med spire.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå