Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en liten gutt på 5 mnd akkoratt..han sikler noe helt enormt,en smikke blir gjennomvåt på en halvtime...han har gjort dette i noen mnd nå,tar hendene å ting inni munnen å knager på det men er ikke noe sur og grinete så føler ikke det er tenner på vei...når han ligger på gulvet å "prater" kan han gjerne ligge "spytte"..renner masse suggel ut...noen andre som har oplved dette med mye sikkel? når begynte det hos deres barn og når sluttet det eventuelt?

Takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig ut som om det klør i gommene pga tenner... Veldig vanskelig å si nå det slutter, men dra til apoteket og kjøp et middel som du kan smøre på kløende gommer... Husker ikke hva det heter... hehe Kjøp også bitering, gjerne typen som kan legges i kjøleskap!

Skrevet

har jo en gutt fr før og,han siklet aldrig..men så fikk ikke han tenner før han var 10-11 mnd,kanskje derfor?sikler de til alle tennene er kommet ut da eller?

Skrevet

Min på snart 3 sikler enda... :( Ikke så ille som da han fikk tenner, men nok til at jeg lurer på om han ikke snart skal slutte med det. Men da han fikk tenner måtte vi jo bytte siklesmekke et par ganger om dagen. :)

Skrevet

eg må ytta smikke flere ganger daglig nå..klare isje huske når det var han begynte me det..men gjorde det ikke når han va nyfødt å den første mnd å 2 vil jeg mene å huske:P e så vant me det nå at det e liksom en del av han...søstera mi har en sønn på snrt 9 mnd som er midt oppi dette med tenner,han sikler jo en del men ingenting i forhold til min lille gutt...håper bare det går over snart..veldig irreterende og virker slik på ahn lille og....

Skrevet

Det stoffet som en smører på gommene heter Dentinox og koster ca 85 kr på apoteket! Funker som bare rakkern det!! :)

Min gutt har siklet som en idiot også fra han var ca 3-4 mnd, men ser ikke anntydning til noen tenner enda egentlig! Men de kommer vel etterhvert tenker jeg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...