Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Er det sant at hvis man er deprimert under svangerskapet, kan barnet bli født for tidlig? Gjelder det isåfall alle, eller bare noen få? Bekymrer meg kanskje litt for mye, men vil jo gjerne få et friskt og modent barn
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Tror ikke det er en regel som sier deprimert i sv.skapet = prematur. Det er mange ting som kan føre til prematurfødsel. Det er heller ikke alle som føder prematurbaby selv om de er deprimerte, men stress og bekymringer kan vel i noen tilfeller føre til at fødselen starter. Prøve å slapp av og lev sundt, gjør det du må men ikke overdriv mens du er gravid og gå på kontroller og still spørsmål om det du bekymrer deg for, da har du gjort det du kan for at sv.skapet skal gå som vanlig.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 jag var deprimert under graviditeten, men datteren min kom bare en uke før termin..
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Jeg var også deprimert, og min kom to uker over tida..
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 Det er gjort studier som viser at gravide som opplevde alvorlige tap inntil seks måneder før de ble gravide har økt sannsynlighet for å føde før tiden. Spesielt gjelder dette de som mistet barn innen seks måneder før graviditeten. Disse har 60% prosent større sannsynlighet for å føde før uke 37. Det stod en artikkel om dette i dagens medisin for en tid tilbake. Du finner den sikkert på nettsidene til dagens medisin. Nå er jo ikke sannsynligheten for å føde prematurt veldig stor i utgangspunktet da med mindre det er noe spesielt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå