Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Litt rart det der... "Alle" her inne er så negative til å ha barna på barnehagen, og HVERTFALL når de er der mer enn 50%. Men hvis noen velger og IKKE bruke SFO, da blir ungen utelatt fra sosiale aktiviteter og utenfor i klassemiljøet... Mange rare meninger her inne ja.... =)
trillemamma Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Ja, sånn er det. Her hvor jeg bor, går alle på sfo. Hvis ikke gutten min hadde gått på sfo hadde han nesten ikke hatt noe sosialt liv etter skolen. Sfo er ren oppbevaringsplass og ikke noe mer. Jeg kunne godt tenkt meg å kutte ut sfo og heller innføre heldagskole.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #3 Skrevet 15. mars 2009 Helt enig. Sfo=oppbevaring. Det er ikke mye opplegg det utenom nissefest og en film i ny og ne. Og enkelte dager har de ansatte der ingen oversikt over hvor ungene befinner seg. Er ikke sikkert det er sånn overalt, men her er det et elendig (og dyrt) tilbud... Hi
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #4 Skrevet 15. mars 2009 Neida, ikke alle synes det. Jeg er veldig glad for barnehagen! Jenta mi går i barnehage, stort sett syv-åtte t!imer pr. dag - og hun er 5 år. Ja, her jobber vi begge 100% slik de fleste jeg vet må når man har hus- og studielån og barn å forsørge - men det er ikke bare derfor hun er i barnehagen! Har vært sykemeldt noen måneder, og i denne tiden kunne hun sikkert ha vært hjemme hele dagen med meg. Men det hadde ikke vært til hennes eget beste! Det er ingen unger i nabolaget mellom 08.00 - 16.00 fordi alle andre er i barnehagen, og ei jente på 5 trenger gode venner å være sammen med om dagen! Hun ønsker selv å gå i barnehagen om morgenen, og selv om vi prøver å hente tidlig får vi beskjed av henne om å helst ikke komme før 15.00 for da er det jo frukt i barnehagen (kosestund!). Om nabolaget var fullt av barn på dagtid hadde det nok vært annerledes, men slik er jo hverdagen til andre også nå i dag - iallefall passe sentralt i Trondheim der vi bor. Skal prøve halv sfo når det blir aktuelt til høsten, slik at hun får muligheten til å være med i flokken på skolen, men slippe å være der fra syv til fem... Litt forskjellige meninger her inne, altså
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #5 Skrevet 15. mars 2009 Nå er det nå en viss forskjell i alder og utviklingsnivå på et bhg-barn og et skolebarn, da. Og i mine øyne er det fy-fy å bruke bhg 50%. Skal barnet først gå i bhg, så bør det være fulltid i kjernetiden(trenger ikke være der fra 07-17). Grunnen er nemlig det å "komme inn i gjengen" der. Et barn som bare går 50%, kommer mindre inn i kjernen enn de som går fulltid. og vil da lettere falle utenfor.
Rampejenta82 Skrevet 15. mars 2009 #6 Skrevet 15. mars 2009 grunnen til at jeg ikke ser det som problematisk og ha barn i sfo-er alder. det jeg er skeptisk til mht barnehage er at de aller minste tilbringer for mye tid der. sønnen min begynte i park når han var 2 år, hvor lenge han var der varierte fra dag til dag alt etter som hvordan arb.dagen min så ut. når han var 3år begynte han i barnehagen, lengre dager pga vi har fått beskjed om at personalet helst vil at alle barna skal være levert senest kl 10.00. grunnen til at han gikk i park første året var at vi ikke fikk barnehage plass.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #7 Skrevet 16. mars 2009 mine barn har aldri gått på sfo=) Ikke har de savnet det selv heller, og de er en like stor del av klassemiljøet uansett! Læreren deres er enig i at de ikke er utenfor selv om de ikke er på sfo.. Barna mine har heller aldri gått i bhg, men klart seg meget bra på skolen på tross av hva "alle" sier. Dette både sosialt og faglig....
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #8 Skrevet 16. mars 2009 Vi er ikke mot bhg. Har hatt 100% plass til begge fra de var 14 mnd og 9 mnd.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #9 Skrevet 16. mars 2009 Bruker ikke sfo. De andre barna er misunnelig på år det er voksne der hjemme som ønsker henne hjem. Og hun vil hjem.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #10 Skrevet 16. mars 2009 Vi har hatt ungene i bhg fra de var ca ett år og har hele tiden hørt "stakkars unger" som må i bhg hver dag. Men når den største ikke skulle på SFO fordi jeg allikevel skulle være hjemme med baby, da var det plutselig "stakkars unge" som ikke skulle få lov å være med de andre barna... Men det er ikke noe problem. Hun har det helt fin sosialt. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå