£adybird Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Å er det noen forskjell fra hvilket land man adopterer fra?
Gjest Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Det er forskjeller på landene, tidspunktet det blir adoptert og hvor mye papirer enn må ha gjennom saksgangen. Når vi kikket på det kostet det vell mellom 250 og 400 tusen. Sluttsummen var ikke mulig å si før det hele var avsluttet.
CB-BabyBoy Skrevet 15. mars 2009 #3 Skrevet 15. mars 2009 250 000-400 000 kr???? Det kan jeg ikke tro at er mulig. Man skal ha flybilletter og disse kan man vel ikke bestille tidlig i forveien, så man får nok ikke billigbilletter, men likevel. Papirer koster ikke så mye å sende med mindre du skal personlig levere de. Man må delta på et adopsjonsforberedende kurs og ha samtaler med kommunen, men igjen dette er da ikke så kostnadskrevende. Greitt nok jeg har ikke satt meg så nøye inn i dette, men så mye kan jeg ikke tro det ender opp med. Man får noe statsstøtte, men det er vel ikke mer enn 30-40 000 kr. Dog jeg må innrømme at jeg gir egentlig fullstendig beng i kostnadene!! Det blir adopsjon på oss om vi skal ha en til, så enkelt er det! HI; jeg vil anbefale deg å kikke på nettsidene de til forskjellige adopsjonsforeningene og evt ta kontakt med de direkte. På nettsidene vil du også kunne finne mye informasjon om de forskjellige landene, krav til adopsjon derfra osv. Du finner linker etc her: http://www.norge.no/temaside/tema.asp?stikkord=93870
CB-BabyBoy Skrevet 15. mars 2009 #4 Skrevet 15. mars 2009 Fant noe mer info nå; de samlede gebyrene til adopsjonsforeningene ligger på mellom 95 000 og 105 000 kr, men dette må ikke betales samtidig. I tillegg kommer reise og oppholdsutgifter.
Gjest Skrevet 15. mars 2009 #5 Skrevet 15. mars 2009 De eneste jeg kjenner på min alder som har adoptert, de fullførte adopsjonen for ca 5 år siden. Det kostet dem ca 170.000 kr.
Gjest Skrevet 15. mars 2009 #6 Skrevet 15. mars 2009 Glemte en vesentlig ting, dette er sluttsummen etter å ha adoptert 2 barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå