hettemor Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Er i veke 37, og var hos jordmoren for ca. 5 veker siden, probleme da vegte eg 59.5kg, nå veger eg plutselig 63kg!!! synst det e en veldig rask økning her, dobbelt enn det dt pleier. Eg har ikkje spist mer enn vanlig, så eg fatter ikkje dette heilt. Noe eg bør bekyrme meg over? andre som har det slik?? Kjenner til liv i magen kvar dag, men oftes e dt faktisk vondt når han beveger seg, og spenner ifra osv. Kjenner det er utrolog trangt inni magen, så kan det verr at han bara tar veldig mye næring i denne tiden? Eg var på 3d-ultralyd i veke 29, og då va den faktisk 18% under gjennomsnitte på babyer.. så eg trudde den ikkje va så veldig stor heller, er selv bare 158kg og vekte 50kg før eg blei gravid... Kan noen hjelpe meg, kjenne et lite stikk av bekyrming... Har utrlog vondt i ribbeina og, det kom helt plutselig en kveld på høgre side, så kom det på begge sider og det e så vondt att eg sliter med å bevege meg osv... Har ikkje hatt noe til vann i kroppen under svangerskape, men føler meg veldig hoven i underlive på denne tiden, og nå har plutselig gifteringen min blitt veldig trang, det har den aldri vert før,.. så.. Ska snart til jordmor, men... Det kan ikkje verr teign til svangerskapsforgitning??
Thessa og Bebbis Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye for det. Jeg la plutselig på meg 4 kilo på 4 uker nå sist jeg var på kontroll (uke 32) Og jeg også syntes det var mye for meg som har gått opp så lite til nå. Men jordmor fortalte at det er så forskjellig. Noen legger på seg mye i starte, andre på slutten og noen gjennom hele svangerskapet. Alt er like normalt. :-) Hevelser er vel også normalt sånn på slutten? Hvis du plutselig får KJEMPE vondt øverst i magen, altså ikke ribben smerter. Men smerte du ikke klarer å puste deg gjennom. Og føler deg sykt dårlig. (hodepine, synesforstyrrelser, smerter i brystet og magen) Så er det grunn til svangerskapsforgiftning bekymring. Jeg har litt høyt blodtrykk, derfor har jeg fått skrevet ned av både Jordmor og lege alle varseltegn som gjør at jeg bør oppsøke legen :-) Men hvis du uroer deg veldig ville jeg ringt legen imorgen jeg, også bare gå innom med en urinprøve og ta et blodtrykk, så ser de med engang om det er svangerskapsforgiftning. Lykke til ;-)
Lea1977 Skrevet 15. mars 2009 #3 Skrevet 15. mars 2009 jeg la på meg det meste når jeg var 5-6 mnd på vei og det samme gjorde babyen. pga en blodpropp så har jeg vært på ultralyd hver mnd og har fått fulgt godt med på vekstestimeringen og babyen fulgte meg og lå 23% over gjennomsnittet.han lå vel litt etter meg.Det toppet seg før og etter jul.Skjønner ikke det.He he Nå har jeg to uker igjenn og har vokst lite de siste mnd og babyen er 3300 gr og de tror han vil bli 3800 ved termin. Jeg har også mye vann i underlivet ,fingre og føtter og bruker en massageball med pigger til å rulle under føttene og det gjør underverker. Hevelsene går fort ned. Men hør med jordmor uansett du :=) Good luck
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå