Gå til innhold

Solariumsspørsmål fra en nybegynner :P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et "nybegynnerspørsmål" jeg... :P Har sagt det i en diskusjon inne på førstegangsdebatten, men der er det jo ikke liv i folk så kanskje jeg får noen svar nå! :P

Pleier ikke ta sol i det hele tatt.. Har aldri brydd meg mye om å bli brun "unaturlig", men nå skal jeg på ferie til Mexico i mai... og i og med at dere sier at gravide blir fortere brune og får fortere pigmentflekker så ser jeg for meg at jeg kanskje burde ha et lite grunnlag før jeg drar nedover. Så blir det sagt at man bør ta kortere økter for å unngå å bli for varm, men hva vil kortere økter si?

Hvor mye sol skal jeg ta, hvor lenge og hvor ofte, før jeg drar ned? jeg er også en av disse lakenmenneskene, men har ingen fregner eller typisk sart hud... noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

varierer fra person til person det der, jeg selv tar ca 25 min... og bruker vifta så blir ikke opphetet;) an fx ta annenhver dag til du har fått ønsket farge, eller hver 3 dag. ang pigmentfleker så ikke ha på deg noe med parfyme i, bruk da lotion uten parfyme... tok sol gjennom sv.skaet med nr 1 og fikk ingen pgmentflekker... har tenkt å fortsette med sol nå også;)

det eneste er jo at man skal passe på at man ikke blir opphetet, og senere er det lurt å dekke til magen pga barnet er sensitive for lys på slutten...

Skrevet

takk for svar! :D

syns 25 minutter virker utrooolig lenge jeg da men.. hehe.. må kanskje trappe opp gradvis eller kan jeg gå rett på 25 minutter med blek vinterhud?

Tviler på at jeg kommer til å ha behov for solarium etter mexicoturen for da er vi jo i juni :P

Skrevet

Har lest en anbefaling om å begynne med 10- 12 min, og øke med 1-2 min hver gang. 3 ganger i uka til ønsket farge og 1 gang i uka for å holde vedlike.

Skrevet

Du burde ikke begynne på 25 min, da kan du fort ende som en kokt hummer...Prøv med 10-12 min, og øk hvis du føler det er for lite.

Like etterpå er det vanlig å være litt rød i kinnene, men det er ofte pga varmen. Se ann huden din hvordan den er om kvelden den dagen du har tatt solairum, så ser du om du er rød eller brun. Evt du kjenner det om du er brent.

Har selv en lakenvenninne, og hun blir knallrød (,brent ikke bare varm,) etter 15 min.

Ps. Ta med en vannflaske, i tilfelle du blir tørst. Det er ikke alltid viftene virker og kan kjøle deg ned.:)

Skrevet

Det henger alltid anvisninger i solariene om hvor mye solingstid som er anbefalt til forskjellige hudtyper.. Etter 25min ville jeg selv være rød og brent iallefall.. 10-15min er fint å begynne med. (blåøyd brunette m lys hudtype)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...