Gå til innhold

ostekakehjelp!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan i alle dager lager man ostekake i form (har en bamsekakeform), skjønner ikke helt koss en ska få til det med gelelokk og greier, må jo lages i motsatt rekkefølge en ka en gjør m vanlig rundform??

Noen som skjønner hva jeg mener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmmm... Tror ikke jeg hadde laget ostekake i noe annen enn en springform.

Skrevet

man lager ikke ostekake "oppned" du må ha springform! gelelokket lager du helt til slutt, når selve kaka er ferdig!

Skrevet

Det tror jeg ikke blir særlig bra... jeg ville ihvertfall ikke kastet meg på å lage ostekake i noe annet enn springform. Men om du skal, så må jo geleen i først, deretter ostemassen, men du får jo ikke "pakket" kjeksbunnen sammen som den skal på toppen, for da ødelegger du jo kaken...hmm...nei, jeg hadde ikke gjort det, tror ikke det blir bra.

Kan du ikke heller lage den i vanlig form, og pynte den med noe fint?

Skrevet

Har googlet litt på opp-ned ostekake og funnet ut koss en gjør d, skal ikke være vanskelig i d hele tatt! Masse stilige og lekre kaker hvis dere ikke tror d går!

Nei, skal prøve dette jeg, har baka den samme ostekaka i alle de år så no må jeg være litt modig å prøve noe nytt......

Skrevet

Det går fint an å lage ostekake "opp-ned". Da må du først lage geleen og la den stivne før du lager ostekremen, deretter må (bør iallfall) ostekremen stivne før du foriktig trykker kjeksmassen utover. Når du skal snu kaken, løsner du ostemassen og kjeksen forsiktig med en kniv rundt kanten og dypper formen forsiktig i varmt vann slik at geleen løsner fra formen.

Skrevet

link?? høres spennende ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...