Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 nå er guttungen to mnd,å jeg holder på å stryke med av søvn mangel..føler ikke jeg har det så lett.han våkner ca hver trede time.å jeg syns det er fryktelig tøft å ikke få noe sammenhengende søvn..når vil dette bedre seg??hvordan er det for andre mødre?bare jeg som syns det er kjempe tøft med lite søvn?og ved syv tiden så er det morran for guttungen..bare så sliten av å aldri få sove skikkelig.....
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 jeg ammet til min gutt var ca 4 mndr. da gikk jeg over til morsmelkerstatning på nettene da kunne han sove opp til 6 timer å etter litt sov han hele nattan. prøv det vist du kun ammer.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #3 Skrevet 15. mars 2009 du kan vel ikke seriøst mene og tro at du skal få en hel natt sammenhengende søvn når du har en baby på to måneder?? tenkte du ikke på det før du ble gravid at det er slitsomt med barn, og at du mest sannsynligvis ikke kommer til å få en hel natt søvn på flere måneder ennå..? jeg har en sønn på 8 mnd, og det er først nå den siste måneden at han har sovet gjennom hele natten.. men han våkner rundt halv 6 -6 hver morgen. men sånn er dte å ha barn. du får bare utnytte tiden til å sove når den lille sover. sånn har jeg kommet meg gjennom denne tida iallefall! eller så får du få noen til å komme å være barnevakt sånn at du får sovet.. men da kommer du nok til å våkne av ekstremt brystspreng (hvis du ammer selvfølgelig)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #4 Skrevet 15. mars 2009 Jeg bruker endel morsmelk erstatning.og litt morsmelk.har ikke så mye melk i puppen ,sikkert begrunn av stress.men merker ikke at han sover noe lenger fordet:(gleder meg såå mye til den dagen han kan ligge over hos noen .å jeg kan sove skikkelig ut.det blir en gledens dag:)men det er nok en god stund til enda..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #5 Skrevet 15. mars 2009 ammer du? jeg la baby`n min sammen med meg i senga når jeg ammet på natta. da var det bare å slenge ut puppen når han ville ha den, og jeg fikk sove uten å hele tiden måtte stå opp.. funket kjempe bra for meg, men vet det er mange som ikke syns noe om å ha barnet i senga sammen med seg. men som sagt, hjap for meg, og som anonym over her sier. benytt deg av tiden når barnet ditt sover. når man har spedbarn er det ikke noe natt og dag. da må man sove når man har mulighet! lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #6 Skrevet 15. mars 2009 Jeg er også sliten, har en gutt på 7 uker har ikke sovet mer enn 2 timer sammenhengende siden han ble født, jeg ammer da. har full forståelse for man blir veeeeldig sliten.....
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #7 Skrevet 15. mars 2009 Men kjære vene, det er sånn det er å ha baby!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #8 Skrevet 15. mars 2009 selfølgelig vet vi vel det, og babyen er det beste som har hendt meg, men slitsomt er det jo, full forståelse:-) ikke vær så streng nå.... det er slitsomt med lite søvn...
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #9 Skrevet 15. mars 2009 sånn var det eldste barnet mitt! slutta å gråte når han våknet da han var 2år!! men sov ikke en hel natt før han var 7år! men viste seg han hadde astma og allergi.. om det er kun det som gjorde at han var så urolig aner jeg ikke,vart ikke testet før han var 7 så. (tafat lege og hs.) han er enda til utredning for adhd og asbergers. (fikk et barn 2,5 år etter nr 1. hun sov natta over allerede på føden, å rolig å blid som dagen var lang.. de 3 andre har vært sånn til å fra. sovet 1 natt så våken mye 1 uke..o.s.v ) de 2 første årene ER slitsomt uansett! du kan bare ikke forvente at en baby på bare 2 mnd sover så mye.. det er heller sjeldent!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #10 Skrevet 15. mars 2009 Skjønner godt det er slitsomt, men poenget er at noen liksom høres overrasket ut når de 'oppdager' at babyer faktisk gråter, og at man sjeldent får sove natten gjennom den første tiden. Hva innbiller man seg, liksom?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #11 Skrevet 15. mars 2009 min sönn er 19 mnd og jeg har ikke sovet en hel natt..han har våknet alt fra 2-6 ganger per natt hele tiden..men jeg tror ikke at du kan forvente soverutiner når han er bare 2 mnd..vent litt og se det an
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #12 Skrevet 15. mars 2009 Selvfølgelig er det sånn det er å få barn! Det betyr ikke at man ikke kan bli sliten, eller at man ikke kan snakke høyt om det og søke råd! Det er en grunn til at søvnberøvelse blir brukt som torturmetode. Skjerp dere, surmegger.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #13 Skrevet 15. mars 2009 Hei vår nr 3 våknet ca hver 2 time frem til hun var 1 år deretter våknet hun 2 ganger per natt til hun var 2. Synes det var værst i starten. Ikke så mange gode råd å komme med siden han er så liten- men avlys alle avtaler på dagtid. Sov når han sover -du kan fort få sovet 2-4 timer ekstra ved å sove på dagen og det trenger du. Søvn behovet ditt vil kanskje avta noe etter hvert og da kan du igjen være sosial på dagtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå