Hei og hopp Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Er det noen som er småkvalm hele tiden og kaster opp om kvelden? Ønsker råd??
_Lotus_ Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Hei Jeg har vært kvalm siden uke 6, er nå i uke 17..Fram til uke 14 ca kastet jeg opp hver dag, og ofte flere ganger daglig. De siste ukene har jeg kastet opp sporadisk, men ofte om morgenen eller om kvelden. Kveldene er helt pyton, kjennes ut som magen har fått nok av mat iløpet av dagen, men kan jo ikke la være å spise heller, for da blir man jo kvalm da også.. For min del har det blitt slik at jeg har måttet legge meg mye tidligere enn jeg eller pleier, for å unngå den værste kveldskvalmen. Nå ikveld feks er jeg egentlig for lenge oppe, spørs hva som skjer når jeg skal legge meg. Ofte må jeg stå opp like etter jeg har lagt meg for å kaste opp, det er helt pyton. Tror bare jeg har innsett at ting kommer til å fortsette slik fremover, har ikke noe håp om å bli bedre før babyen er ute. Gleder meg til å få lyst på mat igjen! Og til å kunne spise det jeg har lyst på uten å tenke over hvordan det eventuelt blir å se det komme i retur :/ Hvor langt på vei er du, og har det vært sånn lenge for din del?
Hei og hopp Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2009 Er i uke 15. Har vært sånn i ca.6-8 uker...
klmw<3 Skrevet 15. mars 2009 #4 Skrevet 15. mars 2009 Jepp.. 14+3 og kvalm hele dagen.. kaster mest opp på kveldene her og... Jeg går på Afipran.. det hjelpe noe.. men kvalm hele dagen allikevel...
SoSpennt Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 Ella26: Jeg har hatt det akuratt slik som deg! Og er like langt, men i uke 14 fikk jeg hjelp. Jeg ble sendt inn på sykehus og fikk intravenøst veske pga jeg var helt dehydrert og så fikk jeg tabletter/stikkpiller mot kvalmen. afipran stikkpiller har jeg fått fra begynnelsen av, men effekten ble bare minre og mindre, og de hjalp egentlig ikke så mye.. Men du må jo få hjelp!! Du har det jo helt forferdelig grusomt!! Jeg hadde null energi igjen, og legene sa at allt var bekymringsfullt svekket hos meg. Jeg lå der inne 3 dager, og har vore sååå mye bedre etter jeg kom hjem igjen! Føler meg endelig som et menneske igjen!! Klarer faktisk å sminke meg litt... hehe.. Jeg klarte ikke en dag til. Synes du er virkelig tøff som klarer å holde ut uten å ta kontakt å få hjelp, men synes at nå må du få det!! Ring legen din, og ikke underdriv en ting!! Tenkm på deg selv nå! Nå synes jeg du har gått gjennom nok!! Du må få nyte graviditeten og!!:) Det som du har er mest sannsynlig hypermesis gravidium. Det er en diagnose. Var det jeg hadde. Og det er det verste som er! Jeg må virkelig mote meg opp for å få nr 2... For jeg er helt utmattet av å spy i over 8 uker konstant og nesten uten pause.. LYKKE TIL!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå