Honningmelon Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Har en stund nå hatt ubehag på høyre side under ribbensbuen. Kjenner liksom at det er noe som ikke er slik som det skal være der... til tider. Det kan også være borte en stund, for så å komme tilbake. Har også vært mye uvel i det siste. Det kommer og går det også. Blir redd, og tenker på kreft i leveren eller noe sånt... I tillegg får jeg smerter i ledd innimellom. Oftest fingerledd, tåledd eller håndledd. Smerten er litt intens i ca. 1 minutt, så gir det seg. Sikkert ingen som kan svare meg på hva dette kan være, men jeg klarer liksom ikke manne meg opp til å bestille legetime. Er redd for at jeg skal få vite at det feiler meg noe farlig.
♥Snulder Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Høres ut som meg før jeg ble medisinert for arvelig skyhøyt kolesterol:=) Jeg slet med mye gallesmerter... sitter i høyre ribbensbue med utstråling rygg rendt under skulderbladet. Kvalm og uvel. Leddsmerter pga avleiring fettstoffer. Sannsynligvis så er det noe ufarlig :=)
gerd Skrevet 15. mars 2009 #3 Skrevet 15. mars 2009 Det høres IKKE ut som leverkreft iallefall. Bestill time du ;-) Kjedelig å la være om det er enkelt å bli bedre.
anne* Skrevet 15. mars 2009 #4 Skrevet 15. mars 2009 Men hva hvis det feiler deg noe, og tid spiller en rolle? Bare èn ting å gjøre, er du bekymra - kom deg til lege. Aller aller mest sannsynlig er det ikke noe alvorlig, og du vil få det mye bedre med deg selv når du får vite det:-)
tintafant-m/2 jenter Skrevet 15. mars 2009 #5 Skrevet 15. mars 2009 hei. Skulle tro du skrev om meg. Har innbilt meg leverkreft i over 1 år jeg nå. Startet for litt oer 1 år siden med smerter på hø side omtrent5 cm under brystet rett ved siden av ribbeina. Har kommet og gått, har ikke funnet ut når det blir verre. Har ikke tenkt over leddsmerter, men har faktisk hatt smerter i hø håndledd og stortå i erioder. Innbilte meg at jeg fant en kul som vokste ved siden av ribbeina også jeg... Tok meg en tur til lege etter 3 mnd, og tok ul av magen. Ikke noe å se utenom fettflekker på leveren. Er ca 15 kg overvektig. Litt forhøyet kolesterol. Smrtene fortsatte og fikk en ny lege til å undersøke meg uten at han fant noe. Har dem fremdeles og lurer på hva det er. Kanskje jeg skulle sjekket kolesterolet igjen? Har desvere ikke gått ned i det siste året selv om legen mente fettflekkene ville forsvinne da. Lite viljestyrke her i gården...
AneB Skrevet 15. mars 2009 #6 Skrevet 15. mars 2009 Hva i all verden? Man kan jo ikke gå rundt så lenge uten å bestille legetime hvis man tror at man er alvorlig syk!? Dere har jo barn! Ta ansvar og skaff deg en legetime. Hilsen en som mistet mammaen sin som liten!
Honningmelon Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. mars 2009 Kjenner jeg blir forbannet over sånne svar. Selvfølgelig skal jeg da ikke sitte å vente på at jeg skal dø! Og jeg vet da at jeg har barn! Men, jeg har hatt angst for kreft lenge, så det er ikke bare-bare. Slik er det faktisk med angst. Sansynligvis så er det vel ikke noe dødelig, men jeg blir bekymret, og selvfølgelig kommer jeg til å bestille legetime, selv om den sitter langt inne.
Honningmelon Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 15. mars 2009 Galleblæren opererte jeg bort for 4 år siden, så er nok ikke gallesmerter da. Kolesterol har jeg faktisk aldri sjekket. Kan jo være en idè...
Monajenten Skrevet 15. mars 2009 #9 Skrevet 15. mars 2009 "Sikkert ingen som kan svare meg på hva dette kan være, men jeg klarer liksom ikke manne meg opp til å bestille legetime. Er redd for at jeg skal få vite at det feiler meg noe farlig." Men hvis det er noe alvorlig, er det jo mye bedre om du bestiller legetime nå og får hjelp så fort som mulig, istedenfor å vente enda lengre fordi du er redd for svaret. Lykke til, det er helt sikkert ikke noe galt med deg. Skjønner at du har angst, men det er mye bedre å gå en gang for mye til legen, enn en gang for lite:-) Klem.
tintafant-m/2 jenter Skrevet 15. mars 2009 #10 Skrevet 15. mars 2009 Det er jo derfor jeg tok meg på tak og gikk til lege to ganger med 3 mnd mellomrom.... Føler meg litt dum når de sier det ikke er noe. Ok. Honningmelon, så da er det ikke galleblæren da. Fint om du sier i fra når du har vært til lege. Får bestille meg en y time jeg også.
Honningmelon Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 15. mars 2009 Ja, skal si fra jeg Men, regner med det er litt ventetid ettersom det ikke er noe akutt.
Gjest Skrevet 15. mars 2009 #12 Skrevet 15. mars 2009 Jeg hadde lignende smerter på høyres ide og var ogsåå livredd for kreft!! Jeg fikk kjapt timer hos legen som tok både den ene og den andre prøven og alle var fine. Ble sendt til CT og MR som ikke viste noe som helst. Et år senere fikk jeg tilfeldig vite at jeg faktisk sliter med bekkenløsning og at hoftene mine har forskjøvet seg. Fysioterapeuten mente det var sykt at legene ikke hadde sett på dette helt i starten. Det var ikke nevnt en gang. De ukene alle de undersøkelsene og all ventingene på svar pågjekk lå jeg bare i sengen å gråt, mens mannen måtte ta seg av babyen vår. Du har helt sikkert ikke kreft, eller feiler noe alvorlig!! Jeg fikk vite at kreft i området der ikke gir slike smerter. Leste meg opp på nett om det etterpå. Mens uvi, nyrebekkenbetendelse, osv kan gi det. Hos meg var det rett og slett bare muskulært. Etter 4år sliter jeg enda. Er helt sikker på at jeg kunne vært mye bedre om jeg hadde fått bedre oppfølging fra legen. Etter at legen ga opp å undersøke meg og avfeide meg med at alle prøvene var helt toppers, måtte jeg ha hjelp fra en psyk.spl for å snu tankene mine. Da hadde det utviklet seg til katastrofetanker. Var redd for å gå tur alene, kjøre bil, ta ferje, fly (både det å ta fly, og redd for flyene som fløy over oss, rett og slett redd for alt som potensielt kunne gå galt. Anbefaler deg å bestille deg legetime jeg. Mye bedre det enn å gå med mange skumle tanker som egentlig ikke har en grobunn
Honningmelon Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #13 Skrevet 15. mars 2009 Takk for fint svar, nyttnick Huff, det må jo vøre forferdelig å gå og vente på svar på de prøvene. En har jo lett for å tenke det verste. Men, godt det ikke var noe alvorlig med deg da. Hadde kraftig bekkenløsning i siste svangerskap, men kan det plutselig gi smerter da? Og på den plassen? Må vel bare få bestilt en time. Tror jeg skal lufte disse kreft-angst-tankene mine for legen min, for han er ganske flink på sånne ting.
AneB Skrevet 15. mars 2009 #14 Skrevet 15. mars 2009 Jeg kjenner at jeg blir forbanna over at folk ikke bestiller legetimer når de tror de er skikkelig sjuke, og det er ingenting i hovedinlegget som sier noe om at jeg burde forstå at du har en diagnose som gjør at det er vanskelig for deg å bestille legetimer. Beklager!
Honningmelon Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #15 Skrevet 15. mars 2009 Jeg har ikke for vane å legge ut om mine diagnoser i innleggene mine... Og som sagt før, legetime blir bestilt, det sitter bare langt inne.
AneB Skrevet 15. mars 2009 #16 Skrevet 15. mars 2009 Nei, men detaljer om symptomer er noe annet.... akkurat her hadde det kanskje vært på sin plass å slengt på at du hadde angst for å ringe legen, da stiller jo saken seg litt annerledes syns jeg da. Ønsker deg virkelig lykke til. Ni av ti bekymringer er unødvendige, og jeg håper dette er en av de ni
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå