Gå til innhold

Grrr....HVORFOR er jeg så kvisete ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kviseutbrudd på panna og det ene kinnet, vel egentlig begge kinna, helr trynet!!!!!:-( Det er MANGE av dem , de er hissige og hovne og går aldri vekk!

Jeg ammer, kan dette ha noe å si? ÅÅ er så lei...snart 30 år og ser ut som jeg er midt i puberteten,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være noe du spiser eller drikker som du ikke tåler. Og det er måten kroppen din viser det på!

Homeopater kon offte hjelpe med sånt, eller så kan du "vaske" kvisene med blank eddik når du dusjer og så smøre deg med en god fuktighetskrem etterpå!

Håper det går vekk!! :)

Lykke til!!

Skrevet

Drikker du mye brus eller kumelk? I såfall, prøv 14 dager uten..

Skrevet

Slet med mye kviser lenge etter puberteten...

Men så kommenterte en lege for meg en gang at kanskje jeg reagerte på et stoff som finnes i nøtter og sitrusfrukter. Og etter at jeg kuttet drastisk ned på disse to ble jeg faktisk mye bedre. Jeg har funnet ut at jeg tåler mandler, sitron og grapefrukt, men de andre reagerer jeg på.

Har også lagt merke til at jeg får mye kviser når jeg tar migrenepillene mine.

Og jeg tåler ikke melisglasur på kaker og honning - altså veldig søte produkter. Da merker jeg at jeg får en slags fet følelse i huden og ikke lenge etter så kommer kvisene poppene. :-(

Kanskje du reagerer på noen av de samme tingene (ettersom du ammer så tar du kanskje ikke så mye piller da!)

Skrevet

Har du vært hos hudlege? Jeg har mye problemer med huden min jeg og, og bruker alltd sminke.. Hvis du bruker foundation så prøv mineralsminke? Det har jeg blitt bedre i huden av :) Man kan få det i alle prisklasser. Jeg bestiller alltid på nettet, mye billigere.

Jeg bruker også basiron (reseptfri) og skinoren (trenger resept), og er mye bedre i huden nå.

Skrevet

kosthold, stress, eller kanskje for lite sex ;-)

Skrevet

Eneste som kan påvirke huden av kost (selv fått vite av lege) er melk/ meireiprodukt?

Vanligvis er det hormoner kombinert med overaktiv talgproduksjon. Har selv samme problem, prøver ut forskjellige salver ol legen har skrevet ut for meg...aberela nå som jeg må si ikke er helt greia med min lyse hud, så skal begynne med noe annet over helgen.

Kom deg til lege/hudlege i hvertfall, for venter vi for lenge kan vi bli vansiret for livet pga arr!! Og IKKE plukk!!

Glem hudpleiere og alle mulige produkter osv som selges kos kostmetikk kjeder.. Jeg har gått til hudpleie, kjøpt det mest kostbare innen kosmetikk og hudpleie og brukt tusenvis, uten nytte.

Acne skal behandles medisinsk. For det er trolig det du har. Dette er ikke vanlige kviser, de får man kansje et par av rundt mensen... Det er noe regelrett faenskap å ha... over 1år siden jeg slutta å amme og er ikke bedre, jeg har venta å trodd hormonene skulle roe seg, men noen ganger fører svangerskap og barselstid til hormonelle forandringer/ubalanse som rammer huda på denne måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...