Gå til innhold

farmor sjalu på mormor

Anbefalte innlegg

Skrevet

andre som opplever at farmor er veldig sjalu på mormor? sånn er det her ihvertfall....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke direkte sjalu, men farmor ser jo at det er mere naturlig for meg å dra hjem til min mor enn henne. Derfor frykter hun også at barnebarna skal få bedre kontakt med mormor enn henne. Derfor er farmor flink til å komme på besøk og kose seg masse med de små :)

Skrevet

Nei, det har jeg aldri opplevd. Hverken selv eller med mine barn.

Snålt.

Skrevet

Hei HI =o)

Jeg er selv farmor, og det gleder hjertet mitt at det lille barnebarnet mitt har masse kontakt med mormora si. Jeg synes det er kjempeflott, og føler aldri det aller minste stikk av sjalusi. Og hvorfor skulle jeg være sjalu? Jeg synes det er flott at de har mye kontakt, og at vårt felles barnebarn får klemmer og susser av mormor flere ganger i uka. Ingenting er bedre for et barn enn god bestemorkontakt!

Det som er leit er at jeg selv bor så (himlabortinatta!!) langt borte at jeg ikke får sett den lille jenta så ofte som jeg gjerne ville. _Det_ gjør vondt i farmorhjertet, det.......

At ei farmor er sjalu på ei mormor høres helt på jordet ut. Banalt.

Man deler jo på gledene når det gjelder felles barnebarn, og da deler man kjærligheten man har også. Jo mere kjærlighet, jo bedre, synes jeg.

=o)

Du har virkelig noe å stri med, HI, hvis farmoren er sjalu (er hun virkelig det altså??) på mormor til barnet ditt.

Synes det høres slitsomt og trasig ut. Huff!

Hilsen farmor-northernlights.

Skrevet

Heisann HI...

Jeg sliter med akkurat samme problemet, og det begynte faktis FØR vi fikk barn.....

Har ei svigerinne som har vært alenemor med 2 barn i snart 14 år.... Hun ble alene da hun var gravid m nr 2.... Det har altså blitt sånn at svigermor har hatt de barna annenhver helg og hver eneste ferie siden de ble født omtrent... Hun har vært mer enn bare mormor for de barna vil nå jeg si.....

Problemene begynte da jeg ble gravid m førstemann, hun forventet at hun skulle få lov å passe småen fra han var bitteliten, og ha han mange dager i mnd... sånn at jeg kunne få fri!!! Hallo, jeg gledet meg veldig til å bli mamma, og kunne ikke tenke meg å ha det sånn som min svigerinne..... Vi er tross alt to, og har ønsket oss barn lenge....

Det å bli farmor har blitt helt annerledes enn hun forventet seg...

Men det hun tror er at jeg gjør som hennes egen datter og sender bort mitt barn til mamma omtrent så fort jeg har mulighet... Hun er frekk mot mamma og går å prater stygt om oss bak min rygg fordi hun er sjalu...

Har prøvd å konfrontere henne med det, men hun er så ufin og hisser seg så veldig opp så jeg har sluttet å bry meg... Hun får tro hva hun vil, men vi prøver så godt vi kan å gjøre likt.... Det som er, er at vi skjelden har barnevakt, så da blir hun ikke spurt så ofte... Og ennå mindre når hun oppfører seg så ufint som det hun gjør... Hun har sagt og gjort så mye dumt, at jeg gruer meg til hver gang vi må treffes....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...