Gå til innhold

Har noen råd mot "urolige bein" ???


Lisi79

Anbefalte innlegg

Jeg sliter så med urolige bein,kjennes ut som maur som kribbler i beina mine,jeg har prøvd magnesium men null funk:-( Kommer spesielt når jeg har lagt meg og når jeg sitter. Please si det finnes råd mot dette,før jeg blir gal....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.Knytt ullgarn rundt bena (100 % ull).Den skal visst helst være rød:-)

Er et gammelt kjerringråd fra mormora mi og jeg prøvde det i forrige svangerskap med både hell og ikke hell hvis jeg husker rett.

Det skader ihvertfall ikke å prøve:-) lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel sikkert noe med blodsirkulasjonen å gjøre. Hvis du har dårlig blodsirkulasjon til beina kan det fort begynne å krible. Vet ikke helt om det er noe du kan spise eller ta i tablettform som hjelper, men det vil nok hjelpe der og da å lee litt på tærne mens du sitter og ligger. Beveg litt på tærne og leddet mellom foten og benet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det egentlig har noen betydning, men jeg føler for min del ihvertfall at det blir bedre når jeg går med støttestrømper! og ellers bevege godt på beina. håper du finner noe som hjelper for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er også forferdelig plaget med kribling i beina. Jeg bruker gå meg en rask tur like før jeg skal legge meg. Ikke hver kveld dette er like fristende, så da kan det hjelpe med fotbad,men ikke med for varmt vann.

Prøv å se om det funker for deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei:)

Jeg går i mitt 3 svangerskap og kriblingene i bena har bare blitt værre for hvert svangerskap.. Det jeg føler at hjeper er å ta av meg sokker og brette opp buksene slik at leggene og føttene blir kalde. Legg gjerne bena høyt slik at blodårene trekker seg litt sammen. Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

sett føttene i en bøtte med iskaldt vann før du legger deg! det er ikke noe særlig behagelig, men det hjelper! :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...