Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å få flere barn etter styrtfødsel - ble det styrtfødsel andre/tredje gang også, eller gikk det roligere for seg? Det kan jo bli litt hektisk med små barn hjemme....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dumt spm men... hva betegnes som styrtfødsel egentlig?

Skrevet

styrtfødsel regnes som under 3 timer fra man får får første rie til fødselen er over

nr 1 - fødte jeg på 4,5 time

nr 2 - fødte jeg på 2 timer og 50 min

nr 3 - fødte jeg på 2 timer akkurat

så det gikk fortere og fortere

med nr 2 hadde jeg bare 2 pressrier og med nr 3 ville han ut på 1 pressrie, men jordmora holdt han igjen, så han kom på 2

Skrevet

oj, det var jeg ikke klar over.. hm... da hadde jeg det jeg altså... riene kom ikke før etter jeg var komt på sykehuset, fra jeg gikk inn døra til min sønn var ute tok det 2,5h... uff, håper det ikke går myyye fortere nå med nr 2...

Skrevet

nr 1.. 24 timer, men 2,5 timer fra 4 cm til ungen var ute

nr 2.. 2 timer fra første lille kynner/rie til ungen var ute ( 1 time fra eg forstod at det var fødselen og til ungen var ute)

styrtfødsel er jo fantastisk:) iallefall min, var jo nesten ikke sliten etterpå...selvfølgelig var det vondt og kjempe hardt den timen det står på,men ønsker meg en slik fødsel neste gang også:)

Skrevet

Hmpf :) Jeg håper min neste kommer fortere. Brukte 47 timer på første ;P

3 timer...hmpf ;)

(joda,jeg vet at det ikke er behagelig med styrtfødsler,jenter. Jeg kunne bare ikke dy meg ;) )

Lykke til neste gang og håper at dere får litt lenger tid å gjøre jobben på :)

Skrevet

Det er jo kjekt at fødselen går fort, men den bør ikke gå for fort heller... Vevet må jo få tid til å strekke seg, ellers kan det bli problemer :-/

Skrevet

Jeg hadde styrtfødsel med frøkna, fra jeg merket første rie tok det ca 2t 50min til hun var ute. (45min etter jeg ankom sykehuset)

Man kan si at jeg er pittelitt bekymret for når lillegutt vil ut...håper bare jeg rekker sykehuset jeg, så skal det gå greit lissom. Men de har notert seg for på sykehuset i papirene mine at de sender event ambulanse i møte om jeg kjenner at jeg må presse med engang.

Hadde liten revning med nr 1 selvom det gikk uhyrlig fort.

Skrevet

jeg vil si det slik at en styrtfødsel føltes bra for meg, men det er det ikke for barnet, vi ble liggende på sykehuset 1 uke med nr 3 pga han kom for fort, da får ikke vannet skviset seg ut av lungene og han slet med å puste og det var fare for infeksjon, vi lå på nyfødt intensiv, og det var ingenhyggelig opplevelse, fikk med oss mange ting på godt og vondt, bl.a så døde barnet som lå aller nærmest oss,

Skrevet

Nr. 1, 4,5 time fra vannet gikk og første ria til hun var ute.

Nr. 2, samme greia, bare at det tok 2 timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...