Gå til innhold

Gi bekymringsmld til barnevernet?? Mistenker pedofili..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillebroren til sambo leier en kjellerleilighet. Det er det 2 etasjer. Kjellerleiligheten og 1 etasje deler bad og toalett.

Klokken 3 på natten forrige uke, så gråt ei jente i hele 3 kvarter uten stopp, og på ett sekund stoppet hun. Da gikk lillebroren til sambo bort og spurte hva dette var, og da svarte en mann (han fra 1 etasje) Er snart ferdig.

Altså han fra 1 etasje var på badet sammen med ei jente på 5-6år fra 2etasje!?!? midt på natta!!

Hva hadde dere gjort? Ringe barnevernet eller vente å se om det skjer en gang til, så ringe politiet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han synes det er rart, så synes jeg han bør gå til foreldrene hennes, så finnes det med all sannsynlighet en logisk forklaring på dette.

Han kan jo nevne det tilfeldig, og si at han synes det var så mye gråt at han han lurte på hva det var og om det går bedre nå el.

Skrevet

Ja, men han har ikke så god kontakt med de i 2 etasje. Han var hos dem tidligere, spurte om å låne snøskuffa, og det var visst ikke rent hos dem, litt sånn som man ser på ekstrem rengjøring( ikke fullt så ille da)

Skrevet

Synes det nesten er bedre å melde engang for mye en for lite jeg da. Hørtes jo unektelig ekkelt ut, synes jeg....

Skrevet

Han må nesten se om dette er noe som gjentar seg. Hvis han kunn har hørt det 1 gang, så kan det være at hun våknet og var dårlig og trøtt, hadde kastet opp og måtte vaskes. Og et trøtt barn kan gråte så lenge de holder på å skifte å vaske på henne, men 45min var jo litt vel lenge å da.

Skrevet

Jeg støtter henne over deg, det er jo bare gå opp og spørre!

Ok leil deres er litt skitten, men hva har det med dette å gjøre?! Tok ikke den jeg.

Skrevet

Men jeg hadde nok tatt det opp med foreldrene først jeg ja, uansett om jeg kjente dem eller om de hadde det rotete likssom... forstod ikke helt sammnehengen der

Skrevet

Jeg er også av den oppfatningen at det en bedre med ti medlinger for mye enn en for lite.

Men utifra det du skriver så skjønner jeg ikke helt greia?! At et barn gråter på natten ved sykdom e.l. er vel ikke så uvanlig. Snuppa her kan også ha skikkelige gråterunder på natta ved f.eks oppkast hvor vi kanskje må en tur på badet og bade eller dusje av oss oppkasten.

Skrevet

Jeg leste kanskje litt fort. Er det sånn at mannen var på badet med ei jente som bor i en annen leilighet? Altså ikke hans barn eller et barn han passet? Hvor var i såfall foreldrene? SKjønte ikke dette helt jeg tror jeg..

Skrevet

Får bare håpe det ikke gjentar seg, tilsammen så var de en halvannen time sammen på badet!

Det jeg mente når hjemme er veldig skittent og slik, har jo ingen sammenheng med det som skjedde, men mener at når leiligheten ikke blir tatt vare på, barna har møkkete klær, og er ustelte+ en 5-6åring og en 8 åring stadig er hjemme alene er galt. Men som sagt, har jo ikke noe med det

Skrevet

Synes det du skriver her om ekstremt møkkete leilighet og små barn som tilstadighet er hjemme alene kanskje er en støre grunn til bekymringsmelding enn en natt med gråting fra badet.

Skrevet

Jeg synes dette var for lite å gå på, ungene mine har ved sykdom skreket mye og stellesituasjon er verst, er ikke kjekt å bli vasket når man er syk f.eks. Hvis det er kun dette han har å gå på så ville jeg bare avventet og vært på vakt hvis han har en dårlig følelse.

Naboen vår kommenterte at vi ikke måtte la barnet vårt ligge og gråte alene (egentlig ikke vondt ment) men dette var i en periode da vi gikk og bysset, sang, og prøvde å roe etter beste evne, alt høres nok verre ut gjennom veggen.

Skrevet

Jepp, men kan jo hende han passet henne da, er jo slikt man ikke vet.

Skjer det igjen, så er det jo bedre at lillebroren kontakter foreldrene hennes først, som det står lengre over her..

Skrevet

Er nå enig med sjiraff over, det du skriver her er jo faktisk mer bekymringsverdig!

Skrevet

Høres helt merkelig ut...!

Har dere damer lest hva som står!? : "han fra 1 etasje var på badet sammen med ei jente på 5-6år fra 2etasje. Hun gråt i hele 3 kvarter uten stopp, og på ett sekund stoppet hun." Og dette var kl 3 om natten.

Ikke lukk øyne og ører, dette høres langt i fra normalt ut.

Skrevet

Det var jo vesentlig tilleggsinformasjon, er de ofte alene og er så små, så er jo ikke det så bra.

Men, er det slik at svogeren din har lagt merke til disse avvikene lenge, og synes det er alarmerende så synes jeg at han burde gjøre det magefølelsen hans sier.

Skrevet

vi her i Norge er altfor redd for å bry oss, send melding. Er det ikke noe galt så er det jo greit nok, men tenk om det skjer noe alvorlig og du kan "redde" et stakkars barn!!!

Skrevet

Det går vel an å ringe barnevernet og spørre dem hva de tror.

At ei 6 år gammel jente er hos naboen midt på natta og gråter høres unektelig litt rart ut.

Skrevet

Man kan ringe barnevernet og spørre om råd uten å nevne hvem det gjelder. Så man kan jo gjøre det i første omgang i så fall og høre hva dem sier. Jeg ville hvertfall gjort det....tror ikke jeg hadde turt å gå til foreldrene om jeg ikke kjenner dem så godt.

Syns dere burde ringe barnevernet jeg....

Skrevet

Huff nå ble jeg dårlig!

Du vet selv at det du skriver her er grunn nok til å melde fra. Dere er jo bekymret?

Du/dere (svoger) har en plikt til å gjøre noe, sjekke dette ut!

At så små barn er alene er jo grunn nok i seg selv og resten..ja grøss...

Skrevet

Meld heller fra en gang for mye, en for lite..Det er letter for en uskyldig meldt voksen og rengjøre seg slike anklager enn for et barn å forsvare seg mot en overgriper.....

Det er jo ikke sankk om offentlig gapestokk, fengsel og frarøvelse av barn i første omgang..

Synes også det at barn osm bor i skitne hjem, mye alene osv kan være MINST like alvorlig som fysiske overgrep...Smerter og skam ved seksuelle overgrep er ofte mer direkte og hånderbart (om det går an å kalle det for det) for barn enn vanskjøttelse og psykisk mishandling som fører til mobbing og utstøtelse fra venner og naboer... Om overgipere er av familier art så vil de jo ofte jobbe hardt for at fasaden er i orden,- mtp klær, barnets oppførsel, sosial omgang med andre barn osv...De vil jo ikke "miste leketøyet" sitt....

Nei, jeg synes dere bør gjøre et eller annet for å få klarhet i det hele, greier dere ikke det selv, så be om profesjonell hjelp..

Lykke til, måtte alt vise seg og være i orden...Men anta det verste til det motsatte er bevist..Dere aner ikke hva som skjer innenfor norske hjem rundt om kring,- (noen barn lever i en evigvarende skrekkfilm) og det bør dere være GLAD for.....:o( Derfor blir jeg så sint og oppgitt når folk svarer og skjenner på de som vurderer og gå til barnevernet med sine mistanker.....Det må da være bedre at profesjonelle tar hånd om saken enn at man skal leke hobbydetektiv selv,- og kanskje skape STØRRE bruduljer enn om BV blir tilkoblet..... Eller enda verre, la være og bry seg om at barn kanskje lider...Virker som om mange her inne har den holdningen..EN ting er å ikke tørre gjøre noe om man kommer opp i slike situasjoenr,- en annen ting er å bli sint på de som GJØR noe...

Skrevet

Vær så snill å ring barnevernet!!

Skrevet

Syns du forklarer litt dårlig, men utifra sånn jeg tolker det du skriver, så hadde jeg ringt barnevernet med en eneste gang..

Ring i morgen!!

Skrevet

Ring barnevernet ja, det er ALTFOR mange overgrep som ikke blir meldt fra grunnet folk som ikke bryr seg. Det er for jævli...

Hvert 10. barn i Norge blir utsatt for overgrep...det er noe å tenke på....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...