☠Diamanda Galas☠ Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 hva gjør dere nå? jeg kjenner at or og hassel er i lufta, og har jo ikke begynnt på medisiner..forrige graviditet tok jeg akupunktur, og det funket egentlig bra. men jeg tenkte uansett å høre med fastlegen om jeg kan ta medisiner isteden..vet at jeg kan bruke nesesprayen(nasonex), men jeg trenger sårt øyedråper.. noen med erfaringer..tips?
Johan Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Henger meg på her, vil gjerne ha noen tips. Forrige gang holdt jeg på å bli sprø, da jobbet jeg utendørs, og gikk i enga nesten hele dagen og øyne og nese rant og rant... Og så var det så tidlig at ingen forsto hvorfor jeg ikke tok medisinen min.. "Eh, jo medisinen virker ikke fordi jeg begynte for sent..."
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2009 jeg orker ikke å gå sånn fram til fødsel..jeg er allergisk fra feb-sept;-( syns det er så forskjellig hva man hører..er jo bare det at det ikke er forsket nok på medisinene i sv.skap...og jeg tror det er verst i 1.tri...jeg ringer legen i morgen;-))
3b@rnsmor-30* Skrevet 15. mars 2009 #4 Skrevet 15. mars 2009 jeg har ikke begynt å kjenne noe enda jeg..... jeg bruker nasonex fast pga veldig hovne slimhinner og mye problemer med bihulene... jeg har ikke fått lov å ta tabletter eller øyedråper...
mirre78 Skrevet 15. mars 2009 #5 Skrevet 15. mars 2009 Hei. Jeg er også veldig allergisk og spent på hvordan denne sesongen blir. Jeg bruker allergi tabletter (legen bytta til et gamlereslag, da det var mer utprøvd). Har oxo nesespray og fått beskjed av legen min at jeg kan bruke den. Når det gjelder øyedråper aner heller ikke jeg hva jeg skal gjøre... Står i pakningsvedlegget på de jeg har at de ikke skal benyttes ved graviditet... Må høre om det er noen andre jeg kan bruke?? Uansett så er det nok bare å belage seg på en tøff sesong. Kenakorten er jo utelukket nå, predisolon oxo. Krysser fingrene for harde livet..
*Nelly* Skrevet 15. mars 2009 #6 Skrevet 15. mars 2009 Hei hei damer... Jeg går til vanlig på allergi medesiner året rundt, pga atopisk eksem (konstant kløe) , pollen allergi,dyre allergi og støv.og noe mat. Jeg fikk allergi tablettene poleramin, denne gangen og i forrige svangerskap. fungerte bra når jeg fikk begynne på 6mg istedet for 2mg.men man blir veldig trøtt og sløv av de. Er det flere som har gått på noe akkupunktur eller noe annet og det fungerte bra, huff, ja gruer meg til våren, har liksom rennende øyer og nese uansett i den tiden..
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. mars 2009 da har jeg snakket med svigermor, som har kolleger som setter nåler..så hun skulle høre i morgen om en av dem kunne presse meg innimellom( er 3 mnd ventetid egentlig) satser på at dette funker denne gangen også( selv om jeg burde begynnt tidligere)...skal gi dere tilbakemelding;-)
Julie09 Skrevet 15. mars 2009 #8 Skrevet 15. mars 2009 Gå på apoteket og snakk med de som jobber der. De har mer oppdaterte register på hva man kan ta og ikke ta enn det du får vite hos legen. Jeg var der på onsdag fikk god veiledning :-))) Et alternativ til øyedråper kan være slatvann, slik at dere i hvertfall får skylt øynene. Hvis ikke så kan livostin øyedråper brukes (fåes uten resept).
lykkeligV Skrevet 16. mars 2009 #9 Skrevet 16. mars 2009 Jeg bruker homeopati jeg. Det funker kjempebra=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå