Gå til innhold

altfor høyt blodtrykk.


Prinsessa<3

Anbefalte innlegg

har fått altfor høyt blodtrykk. og har vann i beina pluss at jeg merker hodepine i pannen. så dette kan minne om svangerskapsforgiftning. skal inntil jordmor på tisdag og måle på nytt blodtrykk. viss d er like høyt eller høyere skal jeg inn til sjekk på føden. ta UL og et par tester. håper virkeli ikke at d er forgiftning, da må jeg vel startes eller få blodtrykkmedisin.

skummelt, er bare 34 uker på veg. nå må jeg bare ligge og gjøre minst mulig.

noen flere som har forhøyet blodtrykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

samme problem her,men har hatt d store deler av sv.skapet.. blei medisinert i uke 16 ca.. har gått veldig greit,men måtte begynne på blodfortynnende itilegg... har også hatt litt hevelse og protein i urinen,men har holdt seg stabilt hele veien ;) heldigvis.. har fortsatt problemer m at d er forhøyt,men holder seg stabilt høyt.. men ikke på langt nær d d var før jg blei medisinert.. og har fått beskjed om at d er bedre at d er forhøyt, for da har man bedre blodgj.strømning.. for d er gjerne noe d kan gå utover... men d er jo godt at du har kommet så langt som du har ;) og jg har gått m d halve sv.skapet uten at d har skjedd noe mer ;)

 

hva ligger du på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lå på 130/80 når svangerskape startet.

så har BT lagt på 145/92 siden uke 29/30.

nå ligger d på 184/98. skal måle d på nytt på tirsdag. måtte forberede meg på å dra inn på gynologisk poliklinikk for å ta en dobbelt sjekk og UL av barnet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ikke bekymre deg for mye,dem er veldig flinke til å passe på deg ;)

Er godt å få sjekka d da,er bedre en gang for mye ;)

 

masse lykke til ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heisann.. alt var fint.. BT hadde sunke til mindre enn jeg hadde hatt på lenge. så nå kan jeg slappe av og bare vente spira :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bekymre deg for mye, det er vanlig å få litt høyere BT i svangerskapet.

Sist jeg målte meg hadde jeg 160/109, og jeg ble ikke lagt inn av den grunn. (Har heller ikke hevelse eller hodepine da, men ligget på ca 1+ på protein i urinen). Må sjekkes 2 ganger i uka da, men når fastlegen min måler det etter 20min liggende stillig går det ned til 120/80, og er det sv.sk.forgiftning er det oftest høyt enten man ligger eller står! Er i uke 35 jeg.

 

(Det skal sies at jeg har slitt med høyt BT før jeg ble gravid også, men de siste årene har det vært helt fint, faktisk nedi /75, så det er bare nå på slutten at det har blitt forhøyet. Veldig rart egentlig, i.o.m at jeg er undervektig, aldri røykt hele livet, ung og drikker ikke, noe som er motsatt av alle symptomer!)

 

Lykke til, det går nok bra, og uansett får du god oppfølging:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...