Gå til innhold

Guttenavnet Sunvald

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere om guttenavnet Sunvald? Grunnen til at jeg også spør her på anonymforumet er slik at folk kan svare og være anonym. Det er tross alt ikke så lett å være kritisk når man må oppgi nick. Så her er det bare å fyre løs med både positive og negative kommentarer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har faktisk ikke hørt det før, og syns det er i samme gate som Rognvald. Ikke noe jeg ville kalt mine barn. Og jeg har ikke slike sukkersøte navn på mine. Ingen Michelle her for å si det sånn, ikke Chrisander osv heller. Har gode norske navn.

Skrevet

Det er forøvrig lov å bare svare "æsj" eller "nei".

Jeg er bare ute etter å se hvordan folk flest oppfatter navnet. Jeg vil jo ikke at barnet mitt skal ha et navn som det store flertall synes er grusomt, det ville jo ikke barnet ha godt av.

HI

Skrevet

Da tenker jeg Sundsvall...

Skrevet

Originalt samtidig høres det heilnorsk ut. Blander seg med mengden.

Skrevet

Jeg synes ikke det var noe fint... Litt for spesielt og "gammelt" desverre.

Skrevet

Go for it! Jeg synes det er kjempefint at det er noen som velger navn (langt) utenfor topp-10 lista. Sønnen min heter Gjermund, og det var flere som rynket på øyenbrynene til å begynne med. Men nå er det en selvfølge at det er det som er navnet hans.

Jeg tenker også på at det navnet man gir til en baby (uansett hvor søt og uskyldig) skal passe for en voksen mann eller kvinne. Når jeg "smaker" på navn til babyen i magen prøver jeg meg liksom med å sette en tittel foran. F.eks. statsminister X, eller doktor Y (man har da ambisjoner på barnas vegne....)

Gjest Pusikatt
Skrevet

Hmmm... vet du, det kommer faktisk litt an på hva etternavnet er. Litt spesielt er det, man må nok "smake" litt på det, og bli vant med det. Men hvis etternavnet passer bra med fornavnet, er det jo ikke noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...