ormeynglet Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Var til lege når jeg var ca 10 uker og han skulle sende henvisning for time til tidlig ul på sykehuset. Er 12+1 i dag og har fremdeles ikke fått noe time. Har jeg enda god tid eller er det mulig han har glemt det? Begynner å lure litt, noen sier den må tas rundt 12 uker mens andre mener det går bra helt til uke 14.
Molait Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Ord.ul er uke 17-19. Så alt før dette er vel i prinsippet tidlig ul? Skal man sjekke nakkefold (downs) bør dette gjøres rundt uke 12, da det er da de får sett det. Og så er jo grensen for selvbestemt abort uke 12...dersom man skulle ønske det... Hvorforskulle du sendes videre til tidlig ul?
LillyMy+1<3 Skrevet 15. mars 2009 #3 Skrevet 15. mars 2009 Jeg hadde tidlig ul i uke 13, 12-4. Du kunne jo ringt legen din/sykehustet å hørt med de da?
ormeynglet Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2009 Jeg skal på senter for fosterdiagnostikk, så det er sjekk av downs ++. Fikk rett og slett tilbudet av legen fordi jeg er veldig bekymret og urolig denne gangen. I tillegg så begynner jeg å nærme meg aldersgrensen (36 før jeg føder), og har tre små barn hjemme å tenke på. Takket glad ja selvfølgelig:) Får høre med legekontoret i morra for sikkerhets skyld. Takk for svar:)
Mamman til Vilja Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 Vi mistet vår første, så vi fikk tidlig ul i uke 10 og uke 12. Koster vel ikke noe å mase litt?
ormeynglet Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 16. mars 2009 Ringte til sykehuset i dag, og de hadde ikke fått noe henvisning fra legen min på noe annet enn den ordinære ultralyden. Dro deretter på legesenteret og snakket med en særdeles tverr dame i skranken som påpekte at det IKKE var vanlig å få tidlig ul hvis man var under 38. Hun mente at jeg sikkert hadde misforstått. Han tilbudte meg jo tom fostervannsprøve, noe jeg takket nei til pga risikoen, så kan ikke skjønne at jeg har misforstått dette. Vel vel, hun skulle iallefall med nød og neppe skrive en lapp til legen. Så får jeg vel bare vente og se da. Ba om å få en tilbakemelding fra legen i morra, men vet ikke om hun noterte seg det i det hele tatt. Ikkeno krise å vente til den ordinære ul, men nå hadde jeg jo forventet dette da, så blir jo litt irritert. Huff, alltid noe klabb når jeg skal noe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå