Gå til innhold

hvordan ser slimproppen ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei i dag var jeg på do og trakk opp uten å se oppi først og gikk deretter inn i dusjen. når jg kom ut av dusjen så jeg tilfeldigvis oppi doen og da var en hvit/baigeaktig liten klump der. det så slimaktig ut og det gikk litt i oppløsning når jeg pirket bordi det med dobørsten. det var ikke blodig. kan det ha vært slimproppen? jeg har ul termin om 29 dager. plis svar noen...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når slimproppen min gikk, kjente jeg et plopp. Det skjedde på morningen, så jeg reiste meg og da rant den ut sammen med vann.

Den så slimaktig og gul ut, og vannet var oransje.

Jeg anbefaler deg å ringe fødested/legen din så de får tatt en titt på deg. Etter at slimproppen har gått, må fødselen ha begynt innen 24 timer, ellers er det fare for barnet, grunnet at slimproppen hindrer bakterier inn i livmoren.

Lykke til.

Skrevet

er d virkelig nødvendig å ringe føden? trodde det var normalt at slimproppen gikk 3-4 uker før fødselen...det lekker ikke fostervann heller. ikke gjør meg redd da!

Skrevet

det er virkeli ikke slik som anonym skriver over her...!

slimproppen kan gå ukesvis før det skjer noe som helst, er ikke noe farlig. min gikk for 2 uker siden, visste ikke hva det var så ringte føden (pga en del blod som var der), og dem sa det var slimproppen. men etter som jeg forstår kan det se svært så ulikt ut fra person til person.

det er absolutt ingenting å uroe seg for:-)

Skrevet

ok takk skal du ha, det var sånn jeg trodde d skulle være... så du tror det kanskje var slimproppen som gikk da? kjente du noe før du mistet din da? jeg kjente absolutt ingenting.

Skrevet

helt i orden:-) sikkert slimproppen som gikk ja. jeg kjente ingenting nei. den gikk etter en omgang med sex for å være ærlig:-) blodig slim/utflod.. det varte et par dager, før det sakte men sikkert forsvant mer å mer. helt ufarlig. mange som ikke merker når den går også.

Skrevet

Omtrent som kong Harald.

Skrevet

Tror også at det gjerne var slimproppen som gikk. Men det er bare tull at det er fare for barnet når den går, for hos noen går den mange uker før fødsel. Det er når VANNET går man skal kontakte føden.

Skrevet

kjente ikke noen ting når min slimpropp gikk. fikk den på papiret da jeg tørket meg etter dobesøk. men som jeg husker var den blank og geleaktig.... tror muligens det var noen blodstriper i.

men er uansett ikke farlig. Det som kan være "farlig" er hvis vannet har gått. da bør fødselen være i gang etter et døgn pga infeksjonsfare. sikkert det den første svarern tenkte på :-)

slimproppen kan gå flere uker før uten at det skjer noe mer, men for de fleste starter fødsel da innen 14 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...