Pjuskemor Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Vi vurderer å flytte til Toscana til høsten. Mannen min skal studere i Firenze, og jeg og sønnen vår på nå 6 uker skal være med. Jeg søker og søker på nettet etter plass å bo, men det er vanskelig å finne langtidsleie. Så hvis noen her vet hvordan man går frem for å finne plass å bo, så tar jeg imot alle tips:-) En annen ting er at vi også trenger barnepass etterhvert når jeg begynner å jobbe igjen (skal ha hjemmekontor). Er det noen her som vet hvordan vi får tak i dagmamma eller hvordan man søker om plass i 'asilo nido'? Blir kjempeglad for svar!!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Tror ikke nettet er det beste stedet å lete etter leiligheter til leie på. Mange italienere vil ikke ta seg bryet med, eller er ikke fortrolige med å legge ut slik informasjon der. Prøv heller å få tak i blader med annonser, f.eks. Tror også leiligheter på nettet vil falle dyrere i pris, spesielt hvis siden er på engelsk... da de vil være beregnet på turister. Kanskje du kan søke opp turistkontoret i Firenze, og ta en telefon for å få navnet på disse bladene, eller for å få noen hint? Italiener er hjelpsomme, og svarer gjerne på spørsmål selv om det er litt utenfor arbeidsområdet til et turistkontor. Når det gjelder barnehager er det mangel på slike, og mange bruker besteforeldre.. Det beste er vel bare å kontakte de enkelte hagene, (kanskje pagine gialle også er på internett nå?) også vil de gi nærmere informasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå