Gå til innhold

Andre som har barn i "spørrealderen"?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jenta mi på 3 år kommet i spørrealderen..hun spør om alt mulig fra hun står opp til hun legger seg:) Litt morsomt da... Begynte ganske plutselig for noe uker siden..

vanlig samtale:

- Hva skal du mamma?

- Jeg skal dusje..

- Men hvorfor skal du dusje?

- Jeg skal vaske håret mitt..

- Men hvorfor skal du vaske håret da? Er det skittent?

- Ja

- Er jeg ren da mamma?

- Jada

- Okey, hva passer til den rosa buksa mi? Ikke blå genser vel?

Hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å jaaa da... 4 år her. Virker som det aldri går over heller...

Skrevet

http://www.dinbaby.com/forum/thread/139584697

Oh yeah!! Holder på å bli gal, spesielt siden jeg får de samme spørsmålene ørten ganger til dagen, i tillegg til at hun spør "hvorfor" på ting som ikke går an å spørre om, hehe (eks; hun finner en "dings" ute som viser seg å være det gamle "håndtaket" til vippa på lekeplassen og jeg forklarer hva det er. Og så spør hun hvorfor. Hvorfor det er håndtaket til vippa? Går da ikke an å svare på det??)

...og hun blir 4 til påske og det ser ikke ut til å ha noen ende heller... :oD

Skrevet

Guten min på 3 år og 3 mnd spør og hele tiden!

Hva heter det? Hva var den lyden? Hva er den lukten? osv.

Men er jo en flott måte å lære på =)

Skrevet

jepp. Jenta mi på 2,5 år har egentlig holdt på en stund...

i dag spurte hun fælt om en pappa som ble sinna på gutten sin i butikken... hvordan svarer man da uten at de menneskene hun spør om blir fornærmet? hehe

Skrevet

Guttungen her i huset har også kommet i hvorfor-alderen....

-Mamma! Hvorfor er luft usynlig?

-Mamma! Hvorfor må vi ha himmel?

-Mamma! Hvorfor har vi bare en nese?

Alle mulige slags ting som er ganske umulige å svare på spør han om... Får nå ihverfall brynt de små grå... ;-)

Skrevet

"mamma... hvorfor fikk emil vondt i magen av kirsebærene?"

"hva synger de om?"

"hvorfor ligger hønene der?"

vanskelig å forklare dagens episode av barnetv... hehe

Skrevet

Min datter på 2,5 år har holdt på en stund med "hva er det" og "hvorfor det". Ikke alt som er like lett å forklare.. Vi satt sammen i badekaret for noen uker siden og da var hun så opptatt av magen min og at hun hadde ligget inni den. Forklarte henne at hun kom ut av arret nederst på magen noe hun utrolig nok aksepterte med en gang. Da hun sa at lillebror kom ut samme sted så måtte jeg si at nei han kom ut lenger ned. Selvfølgelig spurte hun hvorfor det. Litt avansert å forklare det for en toåring så hun skjønner det. Da hun hadde fått en slags forklaring fulgte hun opp med hvorfor jeg hadde hår der nede og hvorfor jeg hadde pupper osv

Når jeg er ferdig med en runde med forklaringer så begynner hun gjerne på nytt igjen med samme spørsmålene... Blir litt svett, ja...

Vi får trøste oss med at når de kommer i tenårene så vil de sikkert ikke snakke med oss så vi får nyte det nå. :-)

Skrevet

He he... Sleit litt med å forklare dagens Emil-episode jeg også. "Hva er full mamma?" :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...