Vestlandsspire Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Eg er gravid med vårt andre barn, og heller ikke sist visste vi kjønnet på det som skulle bli prinsessa vår. Den gang hadde eg en ganske stor mage, og alle sa eg hadde jentemage. Eg trudde og sjøl at det var ei jente, så det var ikkje noe overraskelse liksom.. Nå sier alle at eg har guttemage, ei lita kule på magen. Det er i underkant av 4 uker til terminen, og folk har begynt å spør meg om "når gutten kommer". Eg sier eg ikkje vett kjønnet, men alle "vett" dette blir gutt. Eg har ingen følelse på ka eg tror det blir, og eg vil ikkje gjette heller! Er så redd for at viss eg og tror det blir ein gutt - og det viser seg at denne aktive krabaten inni her er ei jente - at eg skal bli skuffa! Det er en utrolig ekkel følelse, for eg vil jo ikkje bli skuffa, eg vil jo være like glad for babyen uansett hvem som kommer ut! Er det noen som kjenner seg igjen? Er sååå redd for å "låse meg" til ett kjønn! UFF, har skikkelig dårlig samvittighet for at eg i det hele tatt tenker at eg kan bli skuffa :'(
megh Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 vi vet kjønnet. men noen sier at jeg har guttemage, og vi har fått bekreftet tre ganger at det er jente. Så magen er ikke alltid så riktig å se på tror jeg. Men det blir jo bra uansett hva det blir. Tror du ikke skal tenke så mye på det
Castein81 Skrevet 15. mars 2009 #3 Skrevet 15. mars 2009 Skjønner hva du mener. Men tror ikke du skal bry deg om hva andre sier. Vi venter vår første og vet heller ikke kjønnet. Mange gjetter gutt, så jeg har også vært litt redd for å brenne meg på det. Men sier hardt til meg selv at slik kan jeg ikke tenke, det kommer en han eller hun, fifty fifty sjanse :-) Som jordmora mi sa om disse kjerringsrådene hva gjelder mager (jeg hadde visst en typisk jentemage slik man så før i tida, men ho tror ikke på slikt), gutter lager liksom en spissere mage: "er det tissen som stikker ut da eller?". Måtte le godt da :-)
Ranni Skrevet 15. mars 2009 #4 Skrevet 15. mars 2009 Herlighet, hva folk tror de vet og kan uttale seg om med sånn sikkerhet! Jeg vet det blir gutt og "alle" sier jeg har guttemage, men hadde de sagt det om jeg hadde visst det ble jente?... Vel, vel, forsøk å lukke ørene for denslags, gled deg til babyen, krabaten, villstyringen, gullungen kommer :-) P.S Min storebror kan skrive under på at det ikke er så stor forskjell. Med to storesøstre ønsket han seg så inderlig en lillebror da jeg skulle komme til verden, og skuffelsen var til å ta og føle på da faren vår fortalte ham at det var blitt en liten jente. Men, heisann, det var visst ikke så stor forskjell likevel når det kom til stykke - stas å ikke være minst lenger uansett. Og jeg fikk bare finne meg i å bli oppdratt med leker, lego og småslossing ;-)
Tomaten Skrevet 15. mars 2009 #5 Skrevet 15. mars 2009 Er det ikke irriterende... Har det på akkurat samme måte... Visste ikke at førstemann var gutt før 14 dager før fødselen... Jeg var drittlei av at folk "visste" det blei ei jente, for jeg hadde skikkelig jentemage.... Denne gangen vet vi ikke hva det blir, magen er mye mindre enn sist, dermed har nesten alle konkludert med at det blir ei jente... Blir litt lei av å høre det hele tiden... valgte å ikke vite kjønnet i fare for å bli "skuffa" om de ikke ser riktig.... Blir så irritert, særlig på min mor, som omtrent omtaler nurket som "lille tulla" i magen.... Arg...
Vestlandsspire Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. mars 2009 godt å høre at andre har det på samme måten! fasiten kommer snart uansett - skjønner ikke alle som ska "ha rett" om min baby!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå