Mummimamma 09+12 Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Jeg pratet med noen som hadde vært i kontakt med NAV utallelige ganger og med andre ord kranglet med dem. Det er vel fordi de på NAV selv ikke er klar over rettighetene til gravide og det står ikke noe sted heller som jeg kan se. Dersom man jobber i redusert stilling f.eks 80 % fast og ikke er i form til å ta noen ekstra vakter, kan man sykemeldes de resterende 20 % som man ikke er i "stand" til å jobbe. Er det noen som kan dette? Skulle gjerne hatt noen svar.. Er så kort på vei at jeg har ikke lyst til å røpe meg for vedkommende som sa det til meg og da kunne jeg ikke grave for mye..
Nory Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Jobber man 80% har man krav på sykepenger for 80%. Om man er satt opp på konkrete ekstravakter skal man også betales for disse. Men de resterende 20% har man ikke krav på sykepenger for. Dette er en av grunnene til at kvinner er tjent med å gå i 100% stilling. Deltid er kun til gunst for arbeidsgiver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå