Gå til innhold

Spm til dere med de imponerende middagslistene.. :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for mange gode tips!:) Men jeg lurte på en ting.. Lager dere all mat helt fra bunnen av? Sauser, vårruller osv osv. Eller kjøper dere suppe - og gryteposer, fiskegrateng og vårruller fra frysedisken osv?

Er interessert i å vite det i forhold til pris og tidsbruk. Vurderer nemlig å hente blokken og kopiere fra lista nemlig;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager det meste av mat fra bunnen av iallefall, men er hjemmeværende så har tid til det om dagene, det er jo veldig mye bedre. Men jeg klandrer ingen for å lage toro gryter fordi :-)

Skrevet

Jeg har også kopiert de listene og jeg kjøper gryterettpser og slik, hehe:)

Nå har jeg ikke all verdens av tid, siden jeg kommer hjem mellom kl 1730 og 1800 heller da.

Saus lager jeg fra bunnen av.

Sparer også rester og lager lapskaus av det som går.

Skrevet

Jeg kjøper endel ferdig, som gryteretter og sauser. Men f.eks fiskegrateng er jo superenkelt og masse bedre å lage fra grunnen. Men det varierer altså litt:)

Skrevet

jeg bruker aldri poser, mest fordi de er fulle av salt og msg.

bruker heller feks fiskekraft på glass (kjøper den på ica supermarked, helt genialt når en skal lage fiskesuppe!) så korter det ned på koketiden, også! det smaker som om du har stått å strevd hele dagen!

i tomatsuppe/tomatsauser, bruk tomater på box og stavmixern, ha i noen soltørka tomater! og en god skvett med balsamico eddik (ikke kjøp en billig flaske, gi gjerne min 70 kr for ei flaske, det er vell verdt det!!)

ved servering, tilsetter du litt hjemmelaga rød pesto, (som også går fort å lage!) se selv http://hobbykokka.blogspot.com/2008/09/rd-pesto.html

rask saus, kok kremfløte med div krydder og smakstilsettninger, feks hvitløk og charlottløk, purre/vårløk, fennikel, så har du en god saus!

fløten koker og tykner i løpet av kort tid, men rør litt underveis.

Skrevet

Synes de fleste av de listene bærer preg av at folk bruker ekstremt mye halvfabrikata og farsemat, man ser jo det av navn på rettene osv.

Skrevet

Lager mye selv, men så er jeg kokk også. Det blir billigere og jeg mener sunnere.

F.eks koster vårrullene jeg lager 2,70 pr stk og inneholder 100 kcal. Tok meg tiden nå sist jeg laget og regnet det ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...