Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er fem mnd og jeg tror han bør ha dren før han er ett år gammel. Jeg hadde blitt glad for om noen gadd å fortelle litt om start, utvikling og hvordan det har gått med dere som har barn som har fått trøbbel tidlig.

Takk..

Er det mye å skrive blir jeg glad om jeg får det i stikkordsform også jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt første spørsmål...

... hvorfor tror du at ditt barn må ha dren før det er 1 år?

Skrevet

Fordi han er 5 mnd oh har hatt trøbbel i 3 mnd allerede. Det startet med forkjølelse og ørebetennelse. Trommehinna sprakk og han fikk antibiotika etter to dager. Bra effekt, sluttet og ny sekresjon etter to dager. Ny kur - ti dager denne gangen - to uker tok det før det begynte å renne igjen. Nå renner det altså for tredje gang. Begge trommehinner ser matte, stive og tykke ut. Han har det ikke bra og ØNHlegen synest han var for ung til å ha det slik - derfor.

Skrevet

Ok da skjønner jeg...

Flisa her fikk gjentagende ørebetennelser, ikke så tidlig som din, men fra 1 årsalderen. vi hadde ca 3-4 ørebetennelser i året og da hun var 3 år reagerte jeg på litt dårlig språkutvikling. På 3- årskontrollen fikk vi rek . til ØNH. Inn på sjekk mange ganger (hver 3 mnd. i 1 år) før de tok avgjørelsen om å sette inn dren på det ene øret. Nå har hun hatt 3 tilfeller av ørevondt og forrige uke vurderte de å sette inn dren på det andre også.

Men heldigvis var øret helt fint og dren var ikke nødvendig.

Hun er nå på sjekk hver 8 uke.

Skrevet

sønnen min på 10 mnd har nå etter jul hatt 3 ganger hull på trommehinnen... jeg har fått henvisning til ØNH nå...

det som er så rart er at han er ikke syk når det skjer. ikke gråter han og ikke har han feber eller noe... så syns det er rart... vi har også akkurat vært ute å reist med fly nå og det gikk kjempe fint. selv om han var rød på det ene øret....

Skrevet

Sånn er det her også. Smilende og blid gutt med matlyst. Feber har jeg jo ikke målt siden han virker så kjekk.

Det er jo ikke ørrebetennelse, men væske i mellomøret som er problemet. Jeg synest jo at han burde hatt mer vondt rett før den sprekker - skjønner ikke helt dette.

Skrevet

ja skjønner det ikke jeg heller. for dem sier jo at det skal være sinnsykt vondt....

en venninne av meg som har dette problemet selv og en datter med det sier at de første gangene gjør det sinnsykt vondt. men så blir man så vant til å ha vondt i øret at man ikke merker det....

jeg skal bestille meg time til kiropraktor... har hørt at det kan hjelpe....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...