Gå til innhold

trist og mistet bryllups gleden....

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja det er sikkert kjempe barnslig av meg,men det er slik jeg føler det....

liker ikke at jeg føler det,men kan ikke noe for det.

Jeg føler at bryllupet til min kommende svigerinne skygger over hele våres bryllup som ble planlagt og annonsert før disse..

Det er kun snakk om henne og henne datt å henne ditt å hun ruller seg i lykkerus av masse kjekke bryllups ting og her står jeg og kan ikke kjøpe eller planlegge noe for jeg er redd det skal bli for mye likt og dermed"kopierer" jeg henne

Vi skal gifte oss 6 uker etter dem og det vil dremed si at det er ennå veldig ferske minnerfra deres bryllup og forventninger til våres...

Jeg vet og at vi er veldig forskjellige og at det blir to forskjellige bryllup,men håpet at bare denne ene gangen skulle jeg slippe å komme i skyggen...

Dette plager meg så mye at vi var inne på tanken å flytte det til neste år..

Dere synst sikkert jeg er ego,barnslig osv...og ja jeg vet at det kansje er slik,men er det ingen som forstår hvordan jeg føler det bare bitte litt??

Ble mye syding her,men jeg synst det var godt å få det luftet litt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja syntes du syter litt nå, ja...!

Hvis jeg var deg og det hadde plaget meg slik som du skriver, ville jeg enten utsatt bryllupet et år feks. Eller så får du lukke ørene for hennes bryllup, og planlegge deres bryllup slik dere vil ha det! I verste fall holde litt avstand til bryllupene er overstått.

Skrevet

Hei, jeg synes du har all rett til å være litt trist jeg!

En kan jo selvsagt ikke bestemme at 2009 er "mitt" år, kun jeg får lov til å gifte meg, få barn osv, dette året, men jeg skjønner at du hadde håpet at dette kunne blitt en begivenhet hvor du og kjæresten fikk full oppmerksomhet. Istedet må dere dele den med din bror og svigerinne, som jeg har inntrykk av at får mest oppmerksomhet ellers også?

Og ikke minst, skrekkscenariet; dere bruker masse tid, penger og energi på å planlegge deres bryllup, og så kommer alle gjestene til å sammenligne dere med din bror og svigerinnen din.

Jeg vet ikke helt hva du skal gjøre jeg, ville bare gi deg litt sympati, men det er jo trist om dere må utsette pga dem! Håper det ordner seg for deg!

Skrevet

Takk for det..er litt dumt og utsette det og,mora mi ble så glad da hun hørte at vi skulle gifte oss:)

Vi fullfører og skal kose oss på våres dag,som sagt er vi veldig forskjellige og det kommer nåkk til å bli 2 forskjellige bryllup..vi holder oss økonomiske,mens hun øser ut(penger hun egenligt ikke har da,men men)..

Jeg skal være meg og kun meg og ikke henge meg mer opp i det..selv om det er tatt litt av gleden fra meg håper jeg å kunne få den tilbake..

Det som mangler nå er at hun sprer budskapet at hun er gravid i vår bryllup,hun er truet til å gjøre det..

Skrevet

Huffda, hun høres ikke ut som noen drømme-svigerinne!

Heldig for deg at mamman din er glad på dine vegne, i det minste.

Men hvis hun er så oppmerksomhetssyk som du sier, tror du ikke resten av slekta har lagt merke til det også? At om hun forsøker å stjele glansen fra alle andre, så ender hun heller opp med å skille seg negativt ut?

Vi planlegger forøvrig også budsjettbryllup, men vi skal likefullt sørge for at 80 personer får en herlig kveld. Det er ikke pengene det kommer ann på!

Skrevet

Flytt det til 6 uker før deres bryllup. ;)

Skrevet

Du må tenke på DIN dag, hvoran du vil ha det...

Man må bare innse at er man bedt i bryllup så er det FESTEN, STEMNINGEN, og ANDRE gjeste som betyr noe..Om bruden går i fjøsklær og brudgommen er naken og det feires i et nedslitt grendahus,- DET bety ingengting om gjestene kommer overens, de liker maten, musikken er bra og stemninga høy....

Har man dyrt lokale, kjole og mat så behover ikke festen bli vellykket...En vellykket bryllupsfest har ingen sammenheng med HVA man bruker på det..Det har med at man legger opp fra A-til Å at gjestene skal hygge seg,- og det lar seg nødig kombinere med et brudepar som vil være i fokus HELE kvelden......LAnge taler som roser brud og brudgom opp i skyene, lysbildeshow fra deres barndom og tid sammen,- det KAN bli for mye,- og slike bryllup er DRIT kjedelig....

Hva om DIN fest fokuserer på GJESTEN?? Har gjestene det gøy kan du og mannen dessuten ta det LITT mer med ro, danse LITT mer sammen, kose dere litt for dere selv, vel vitende om at gjestene har det GØY..ER ikke DET bedre enn at hele gjengen skal glo på dere fra morgen til langt på nat..Gjesper og kjeder seg,- og når det bestemte/fastlagte opplegget ENDELIG er ferdig skal brudeparet gå rundt til ALLE tur etter tru, takke for gave og spørre hvordan de har det..BORING!!!!! (og da sitter gjestene ofte som "Limt" på plassen sin for å få en sjans til å hilse på brudeparet...)

Prøv å tenkt litt slik, tenk litt mindre på deg som "verdens midtpunkt" denne dagen, og DIN fest vil bli husket BEST på den mest POSITIVE måten..Vis deg som den største personen her og la henne da få drite seg ut med å "Kjempe" om oppmerksomheten....

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg tror det kommer til å være rart for henne å gå i deres bryllup jeg. Da er plutselig ikke hun hovedpersonen lenger. Da er det du som er prinsessen, og hun må sitte på benken nede i kirken.

Skrevet

Jeg giftet meg3 mnd etter at besteveninnen min giftet seg. RIktignok var det "bare" deler av vennegjengen som var de samme gjestene, men vi hadde to helt ulike stiler på bryllupene våre. Hun hadde i samfunnshus med 120 gjester og full pakke, vi hadde hagefest med 50 gjester.

Mens jeg var overlykkelig for at hun giftet seg først, sånn at vi kunne få tips av deres bryllup på hvordan ting kunne/kunne IKKE gjøres, var hun overlykkelig for at han giftet seg først slik at det ikke skulle bli misunnelse når gjester kom fra vårt hage-bryllup til deres samfunnshus-bryllup.

Poenget mitt her, er at jeg synes du skal være glad du gifter deg etter dem. FOr det første er svigerinnen din irriterende, og da kan du bruke hennes bryllup som en "kladd". Hva gjør hun som du IKKE vil gjøre i ditt? Hun prater nok masse om hvordan de skal ha det, ta det til degog gjør noe annet! Min venninne, de hadde et kjempehefte med info om alle gjestene. Da gjorde ikke vi det. De hadde kaker klokken 24. vi synes det var sent og hoppet over dessert og gikk rett på kakene kl 21 for å få mer tid til festen, så hadde vi hotdogs som nattmat kl 01 istedet. Det er supermasse du kan gjøre annerledes enn henne, jeg er sikker på at ditt bryllup kommer ti å bli kjempeflott!!!

Skrevet

Tusen takk for mange positive hjelpsomme innlegg til meg:) dere er super snille å jeg satt veldig stor pris på det:).JA vi forkuserer på GJESTENE,og JA min kommende svigerinne deler alt med oss om sine askepott sko å askepottkjole å alt dille å dalle å det koster det å det koster datt......vi velger bort glitter å stæsj for å gi våre gjester et par ekstra drinker o.l.....

Jeg synst det var godt å dele dette med dere og jeg ble ikke avfeid jeg fikk støtte.takk jenter dere skule bare visst hvor mye dere har hjulpet meg nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...