Gå til innhold

SINNSYKE SMERTER!!!!!!! HJELP!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

både i går og i dag har jeg fått i perioder sinnsyke smerter i underlivet...

Det er som mensen smerter bare sterkere.... komme og går i tak og alt man orker å gjøre er å puste...

Flere som har det sånn???

Skal alltids klare smertene, men man blir jo så sinnsykt redd når dette skjer...

Har ikke hatt utflod eller blødd noe så jeg har ingen indikasjon på hva det kan være...

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt en del kraftige, menslignende smerter - men jeg har endometriose og legene mener det kan komme av det (at man ser en forverring første trimester for så å bli bra).

Mener å huske at du har hatt IVF? Så da har du vel sikkert vært på ultralyd alt? Ellers bør du sjekkes for graviditet utenfor livmor ved kraftige underlivssmerter tidlig i svangerskapet.

Om det vedvarer hadde jeg tatt en prat med legen.

Skrevet

har ikke vært på UL enda.. legevakta ville ikke ta meg inn...

men skal ringe og bestille time i morgen...

sjansen for at jeg er gravid utenfor livmora er vel minimal når det er ICSI det er snakk om?

Skal ringe legen min imorgen, men hadde følt meg bedre som noen klarte å berolige meg til da....

Skrevet

Nei, sjansene er større ved IVF (og dermed også ved ICSI antar jeg).

Jeg syntes også dette hørtes rart ut, siden jeg ville trodd eggene hadde mindre sjanse for å rote seg borti egglederne når de settes inn i livmor, men har lest dette flere steder. Var også bekymret for ekstrauterin helt i begynnelsen, siden jeg hadde forholdsvis sterke stikninger og smerter - men fosteret vårt har det helt fint og legene er usikre på hva smertene kan komme av, selv om sterkeste teori er at det er en sammenheng med endometriosen min.

Antagelig er det "ingenting," er vanlig med allslags smerter i første trimester. Og om det er et ferskforsøk kan man jo også være litt herja i eggstokkene etter uttak.

Lykke til og god bedring i hvert fall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...