Gå til innhold

kunne ikke hatt det bedre, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

jeg vil bare si at jeg har en herlig stesønn på 10 år.

sambo og jeg har vært sammen i 2,5 år, og har da kjent stesønn i 2 år.

vi har en felles datter på 8 mnd, og alt går veldig bra.

jeg var veldig skeptisk til å få en stesønn i førsten, litt sjalu og mange rare følelser dukket opp. men så lenge du engasjerer deg i han og involverer han i familien, så går det meste bra.

vi har ikke så stor leilighet, men heldigvis tre soverom.

har snakket om ett barn til, men da synes jeg at stesønn kan få det minste soverommet( har det største nå), når det er aktuelt.

sambo er litt uenig i det(stesønn er hos oss annenhver helg).

er jeg veldig urimelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes det barnet som har størst behov for størst rom skal få det.

siden stesønnen din er hos dere annenhver helg, så synes kanskje jeg det ikke er nødvengdig at han har det største rommet.

Har noe av det samme problemet her også, med to stebarn som har hvert sitt rom her hos oss. dei er her annenhver helg, men nå venter vi vårt første barn sammen. noen mener at rommene er deres uansett, da betyr det at vår fellesunge ikke får noe rom....:-(

synes slikt er svært urettferdi.

synes folk bør tenke litt på at dem barna som faktisk er i huset deres 100% av tiden bør få det "beste" rommet for dem. men det må skje på en måte slik at stesønnen deres ikke blir fornermet og føler at han blir tilsidesatt med en gang "nye" barn kommer til:-)

Lykke til med "kampen":-)

Skrevet

Hvis dere tilsammens har 3 barn (etterhvert), så synes jeg at de 2 som bor der på full tid og som antageligvis kommer til med å måtte dele rom også, skal få det største rommet. Det er bare fornuftig det!

Helene

Skrevet

har litt av samme problemet her... samboeren min har 2 fra før, en er her ganske mye, han andre bare annenhver helg. og nå har vi en på vei sammen. samboeren mener at de 2 som er her mest skal dele rom, mens han som bare er her annenhver helg skal ha eget, fordi han ikke er "vant" til å være her og da trenger sitt eget sted. men sånn som vi har det nå, at de to har hvert sitt rom, så er begge to på samme rommet hele tiden uansett, annet enn når de sover, han som bare er her annenhver helg har jo ikke noen ting på rommet sitt engang fordi han flytter alt inn på broren sin rom. så vil det ikke være mer logisk at de to som er her mest har hvert sitt, og han som bare er her annenhver helg deler med en av dem?

Skrevet

Stebarnet mitt har det største rommet, vår første felles får det lille når hun kommer til verden i mai. Vi har tenkt å ha to tette, sånnsett er problemstillingen lik din. Vi velger å la stebarnet beholde det store rommet (er hos oss 50%) siden h*n faktisk er en del på rommet, har en liten tv m/dvdspiller der, pc, leker osv. De to minste kommer sjelden til å være mye alene på rommet sitt i de første årene. Det er vel sånn at de kun sover der, og ellers er mye rundt beina på foreldrene? Trenger bare plass til seng, kommode og sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...