Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har virkelig ikke peiling på vogner, men ønsker en kombivogn (om det er sånn vogn en kan ta ut "sovekurven" når ungen vokser, også sitte i samme vogn?) Vil ha fire vanlige hjul og gjerne sånn at en kan snu styret slik at en slipper å dra vognen etter seg når det er sol. Noen som har tips til hvilken vogn jeg bør velge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Teutonia prestige eller mistral. Forskjellen på disse er at på mistralen er det ikke mulig å ta av sportsdelen. Man bruker en softbag inni sportdelen, mens i prestisen kan man velge om man vil ha en fashion bag eller softbag.

Skrevet

Hei. Jeg føler meg godt kjent i denne jungelen blant vogner da jeg venter nummer 3. Det som har vært viktig for meg er å ha en god bag, ha barnet vendt mot meg i sportsvogn, at den er lett, og at den har en ok vuggefunksjon. Denne gangen ble valget Brio Happy med teleskop light understell. Har ikke født enda og fått brukt den, men den virker som om den er riktig for meg. Har prøvd simo, emmaljunga og brio tidligere, og var helt klart mest fornøyd med sistnevnte. Brio Happy er også slik at du kan ha en farge på bag og en annen på sportsvogn om du velger duo ( to overdeler til samme understell) Med kombi slik du vil ha er det samme farge på begge da du kjøper de samtidig.

Ønsker deg masse lykke til- ikke lett dette:)

Skrevet

Takk for tilbake melding. Så egentlig er det bedre å kjøpe duo? Så en slipper å kjøre rundt med begge typene på en gang? blir lettere?

Skrevet

Brio kombivogn veier ca 19 kg, mens brio happy duovogn veier fem kg mindre med det letteste understellet. Info på www.brio.no

Vi hadde Teutonia mistral forrige gang og var kjempefornøyd med den. Denne gangen tror jeg det blir Brio happy duovogn... eller Teutonia S3.

Skrevet

Jeg er også førstegangs og har valgt simo kombivogn og den er jeg råfornøyd med :)

Skrevet

er 2.gangs..hadde stokke vogna med nr 1.

solgte den pga av vi flytta "på landet".

tok med 1 mann på "vognprøving" da hun var 2,5 år..

eneste vogna hun satt behagelig i var simo sportsvogna.

så her blir det simo duo vogn.

teutonia mistral var kjempeliten på sportsdelen,men så er hun litt lenger enn gjennomsnittet..satt krøket med beina på den.. :/

Skrevet

Jeg har heller ikke peiling på vogn, men som den tv slaven jeg er

så fikk jeg med meg at det skal testes vogner i neste episode av "Tv2 hjelper deg". Tror det er nå på torsdag, så da kan man jo hvertfall finne ut hvem som er sikker.

Ellers så er det mange som gjør kupp ved å kjøpe vogn i Sverige, billigere der, pluss at man får den gode kursen i tillegg ;)

Skrevet

Jeg har forelsket meg helt i Emmaljunga vognene. Tenkte først at vi skulle ha en City Cross med City bag, men nå har valget falt på Mondial.

Ja den er stor og ja den er tung,men syns det viktigste er at den er trygg, har god vuggefunksjon og 4 gode hjul. I tillegg er bagen stor, romslig og dyp. Liker også det tradisjonelle utseende.

Sjekk ut: www.emmaljunga.com

:-)

Skrevet

Vi har også falt pladask for Emmaljunga Mondial :) Vi avventer imidlertid kjøpet til etter testen på tv2 på torsdag... Er det noen som har dårlige erfaringer med denne vognen? Så langt jeg kan forstå så veier den ikke spesielt mye mer enn f.eks Simo duo vognene.... Synes det er kjekt å kjøpe en vogn hvor det er plass til barnet i bagen også til vinteren... (termin 7.juni)

Skrevet

jeg hadde brio sin med nr en, men uten slikt håndtak man bare svitcher med da... nå skal jeg ha simo med standard understell... vurderte slikt håndtak man snur slik, men da ble den tyngre... så blir tandard understell denne gangen også pga klikk systemet for å ta av delen var så enkelt at det å snu den er gjort på null komma niks:)

Skrevet

Er det bare jeg som syns at briovognene er alt for åpne? Når jeg ser på foreksempel en emaljungavogn og en briovogn, så er briovognen så åpen at det ikke er aktuelt for meg å kjøpe briovogn. Skal ha baby på høsten og ønsker at beibien min skal ha det godt og varmt og lunt der inne :-) Blir emaljunga her. Er vel de bagene som rommer mest også mener jeg (uten å ta mer plass enn andre "vanlige" vogner)

Skal ikke være lett :-) Lykke til :-)

Skrevet

Jeg er å¨det sterkeste også blitt anbefalt Emmaljunga, men den som heter Edge Duo Kombi! Den ville jeg vurdert hvis jeg var deg;=) Flere venninner som har den og som er superfornøyde!

Skrevet

Jeg ville valgt emmaljunga city cross. Lett og super vogn syns jeg:-D

MEn på oss ble det til slutt Quinny freestyle da, var så billig også fikk vi trøkka den inn i bilen vår;)

Skrevet

Vi har Emmaljunga Edge Duo som vi kjøpte til førstemann. Har beholdt den men har prøvd Quinny freestyle og et par andre vogner, faller alltid tilbake på Emmaljungaen. Ja den er litt tung å få inn og ut av bil men vi har veldig god plass og jeg elsker designet på den. Dessuten så er de store med fire hjul noe av de beste å trille på snøføret i Norge om vinteren!

Mange finte vogner der ute, hadde jeg bodd midt i byen i fjerde etasje uten heis ville jeg kanskje valgt en lettere vogn men for oss er Emmaljungaen den beste.

Lykke til!

Skrevet

j_81: Etter hva jeg har forstått er designet den eneste forskjellen på Mondial og Edge :) Du får samme understell på begge, og vekt og størrelse skal være det samme... Mondial er bare litt mer "elegant" av utseende.. Tror også prisen er mer eller mindre lik... Vi tenker iallefall Mondial men med sportsunderstellet - siden det kan vippes over og at håndtaket kan justeres i høyden....

Fint om noen sier fra dersom jeg tar feil... Vognene er så dyre, at det er kjedelig å vurdere de på feil grunnlag :o)

Skrevet

Vi har kjøpt en basson parma vogn,den synes jeg er helt fantastisk å trille,å fin å se på,god fjæring er det også,å det synes jeg er et must.

På den er det en sportsdel å en bag.Ser ingen andre her som har den vognen,synes det er litt rart.

Skrevet

Vi har en Teutonia Mistral til førstemann, og den skal vi bruke nå også. Er kjempefornøyd med den, brukte den helt til jenta vår var over 2,5 år og hun hvilte godt i den helt til vi satte den vekk. Hun er ei lang jente, men hadde ikke problem med liten plass... På slutten brukte vi ikke pose, men hadde på henne dress og et teppe, så det blei kanskje bedre plass på grunn av dette... Har softbag som vi skal bruke til babyen. Den gjør ikke vogna så mye tyngre og er bare å ta ut når man er ferdig med den. I tillegg grei å bære med seg hvis man vil ha barnet sovende inne på besøk el. lignende. Kalesjeåpningen er ikke så stor, så det er lunt og godt for barnet. Håndtaket kan snus i en enkel håndvendig, greit i fht vind og sol og slikt. Lett å rengjøre, da alle tøydelene kan tas av og vaskes i maskin.

Vi er i allefall kjempefornøyde, og jeg gleder meg til å finne frem vogna igjen!!

Lykke til med vognvalg :)

Skrevet

Hei Mipsy!

Du har forstått det helt korrekt! Mondialen har litt andre detaljer enn Edgen. Prisen er akkurat den samme.

I tillegg til dette kommer de i forskjellige farger....

Skrevet

Jeg har en reflex joggevogn til min minste, regner med å bruke den til babyen og. Kjøpt softbag til den. Bor på "landet" og er avhengig av å kunne gå eller ta bussen. Må derfor ha en lett og god vogn. Har kjøpt GT søskenvogn til babyen og jenta som blir 2 når babyen kommer. Brukte vogn til eldste til hun var 4.

Har en Simo 03 kombivogn som er god å ha til nyfødt, men synes den er så tung å kjøre, så pga plassmangel blir den solgt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...