trolla <3 <3 Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 I vår familie er ingen spesielt relegiøse. Vi har tradisjon for å døpe ungene, men sånn rent åndelig er det ingen som tar det så nøye egentlig. Pappan er fra Nederland og dette med relegion er litt mere big deal for moren hans. Tenkte som så at dersom det er mulig vil vi reise dit å holde barnedåp. Hun går jo glipp av så mye annet i barnebarnets liv.. Noen som har erfaring med dette? Ungen blir jo norsk statsborger.. Uten at jeg vet om det har noe å si i det hele tatt... Går det an å bruke sjømannskirka kansje?
noggie Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Det var en fin tanke av dere med henhold til hans mor... Dåp har ingenting med statsborgerskap å gjøre, husk å sende inn navneskjema til folkeregisteret før barnet er 6 mnd bare. Sjømannskirken er behjelpelig med det meste, men må ha varsel/ forespørsel god tid i forveien, så vidt jeg vet. Svigermor setter sikkert da pris på at en del av gudstjenesten er på nederlandsk (vi hadde vår på delvis engelsk her i Norge, så må vel gå der også). Husk at de ganske sikkert har "vanlige" kirker( les ikke sjømannskirke) i Nederland også ; )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå