Mummimamma 09+12 Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Synes det er så vanvittig mange her som tar tidlig UL, er det virkelig Så vanlig? og hva er grunnen til at dere gjør det? Skjønner hvis det har vært blødninger eller noen grunn til å ta det. Er det ikke fryktelig dyrt å betale for sånt flere ganger da?
Nory Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Om du ikke er engstelig er det ingen grunn til UL. Jeg tror mange tar UL fordi de har mistet før eller fordi de blir urolig underveis for at noe er galt. På UL får man bekreftet at alt er i orden og kan slappe mer av. Også er det jo litt morsomt å få en liten tyv-titt innenfor
Bonanza Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Tok privat tidlig UL for å få sjekket at fosteret ikke var alvorlig "misdannet" på noe vis... Selvfølgelig kan man ikke få forsikret seg 100% på at man har et friskt barn i magen, men jeg ville vite så mye som mulig. Feks utelukke ryggmargsbrokk og sjekke risikoen for downs syndrom ift det å måle nakkefold, kjevebein, nesebein, sjekke hodefasong etc. Derfor gjorde jeg det, og betalte 850 kr for dette. ;-))
Gjest Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 hei jeg får tidlig ul, pga det har vært inseminering. og da får man kontroll da man er 8 uker, det er rett og slett for å se hvor mange det er, jeg bestilte meg oxo tidlig ul, betalte 900 kr, da var jeg 5 pluss 5 dager sånn ca. men da så vi bare hjerte, jeg gjorde det rett og slett fordi jeg ikke trudde noe på det, etter 2 og 1/2 år med prøving med nr to,. og en del hormonkurer, så jeg ville bare ha en bekreftelse, og det fikk vi. men den måte jeg bestille selv, denne som jeg skal på til onsdag er fra riksen. gleder oss. litt vanskelig og s eom det er 2 da man bare er 5 pluss 5 dager.
Kongeørna Skrevet 16. mars 2009 #6 Skrevet 16. mars 2009 Hvorfor er det vanskelig? Jeg var på ul 5+6, og det var veldig lett å se at det bare var en....Kanskje du hadde utvendig ul? På innvendig var det i allefall tydelig.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 16. mars 2009 #7 Skrevet 16. mars 2009 Jeg har ett vellykket svangerskap bak meg,men har mistet nå tre ganger etter hverandre...Jeg går på 3 typer medisiner denne gangen som skal hjelpe meg å komme i mål, og siden jeg er rimelig skvetten, hjelper det meg å se nurket på ultralyd. Denne gangen har jeg faktisk bare vært inne en gang til ul,- de tre andre gangene var jeg sikkert inne 3-4 ganger før jeg mistet.... Fra uke 3-4 til 8 den gangen jeg kom lengst... Til 1000 kroner gangen er det ikke en billig affære,men det har gitt meg sjelero når jeg har trengt det. Privatlegen jeg gikk til ga meg tilogmed halv pris en del ganger for ikke å blakke meg helt.... Snille legen. Nå har jeg vært på en privat,hvor jeg fikk halv pris igjen,- og skal til en spesialist som jeg har henvendelse til,da blir det gratis ihvertfall. Jeg har overhode ikke god råd, så det er jeg veldig glad for. Nervepirrende å skulle titte inn dit igjen...Forrige gang jeg passerte uke 8 var det tomt inni der (BO)....Nå så jeg et bankende hjerte i uke 5+6,men har mistet før etter å ha sett et bankende hjerte,så ingenting betrygger meg nå før etter 19nde. Puh,ble langt,sorry
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 16. mars 2009 #8 Skrevet 16. mars 2009 Jeg skal på tidlig UL om litt over 3 uker, da er jeg 13+1 ca. Grunnen til det er at dette er den eneste muligheten for barnefar og være med, så for at vi skal kunne gjøre dette sammen, tar vi en tidlig UL, og på ordinær blir min pappa med meg... Men kun så den kommende BF også skal få være med på den opplevelsen, er jo første gang for oss begge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå