Nemofish Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Planlegger en tur til sommeren, og har veldig lite reiseerfaring i Europa. Kjempeglad om noen har tips til steder/reiseruter!
Kari K. med to søte små Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Jeg har vært med min familie. Vi tok biltoget, litt sør for Hamburg tror jeg det var, til Verona i Nord-Italia. Genialt. Slapp å kjøre så veldig langt. Brukte også mye kortere tid, også hadde vi vår egen bil. Deilig med stasjonsvogn i stedet for en trang liten leiebil:) Vi var bare i Italia den sommeren, men er jo så klart muligheter for å kjøre my lenger, og til flere land.
Nemofish Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2009 Biltoget har jeg aldri hørt om! Hørtes veldig kjekt ut! Vet du hvor jeg kan finne informasjon om det?
Kari K. med to søte små Skrevet 15. mars 2009 #4 Skrevet 15. mars 2009 Søk på google. På biltog, fra hamburg. Kom opp masse nyttig informasjon:) Anbefales på det sterkeste!
Kari K. med to søte små Skrevet 15. mars 2009 #5 Skrevet 15. mars 2009 http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=263480 VG har laget en artikkel om biltoget ser jeg.
Nemofish Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. mars 2009 Å, tusen takk! Dette skal jeg sjekke ut! Høres ut som en fin måte å korte ned på bilkjøringen med en liten en!
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 15. mars 2009 #7 Skrevet 15. mars 2009 http://www.deutschebahn.com/site/bahn/en/travelling/trains/autozuege/autozuege.html Foretrekker heller å kjøre selv. Kan kjøre dit man vill, se hva man vill og stoppe hvor man vil. Har selv kjørt herfra til Italia to ganger med små barn. Kjempekoselig Har ellers kjørt rundt en del nede i europa også når vi har tatt fly herfra og leid bil
Nemofish Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 15. mars 2009 Bluberrypai: Vi skal kjøre med snuppa som da er litt over to år. Har du tips til underholdning i bil kanskje??? Siden du har en del erfaring? Tenker å kjøre en vei, men hadde vært greit å prøve biltoget enten ned eller opp...
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 15. mars 2009 #9 Skrevet 15. mars 2009 Første gangen vi kjørte var eldste 2 år og mellomste 3 1/2 mnd. Det gikk kjempefint og vil la inn stopp etter veien, anpasset etter babyen. Det med underholdning i bilen så hadde vi ikke noe spesiellt egentelig. Eldste hadde med seg et par kosedyr en dukke og noen bøker, og koste seg velig fint med det. Men hun har alltid vært grei å kjøre langt med. Hadde med en bærbar pc og noen dvd'er. Men brukte den kun en halvtime på turen nedover. På turen oppover ble den ikke brukt i det hele tatt(de var da et par mnd eldre ettersom vi var i italia i 2mnd). Hadde litt barnemusikk med oss og som vi satte på iblant. Hadde jo selvfølgelig litt snacks og drikke med i bilen, da var hun jo optatt en stund med det. Og hvis man stopper med jevne mellomrom så de får løpe av seg så går det jo veldig greit. Andre gangen vi kjørte nedover var nå i sommer da var eldste nesten 5 og mellomste nesten 3 (minsta i magen) Gikk absolutt like bra denne gangen og Har jo ellers noe ganger kjørt på kryss og tvers i både italia, spania og tyskland med barna og min erfaring er at det går kjempefint, så lenge man gjør det på deres premisser. Kanskje ikke bruke mer enn 8-10 timer om dagen på å kjøre, da inklusive stopp. Så at begynner man å kjøre klokken 8.00 så stopper man for natten sån mellom 16.00-18.00. Kos dere på ferieturen:) Gleder meg allerede til neste gang vi skal kjøre nedover....når nå det blir;) I påsken skal vi jo bare kjøre fra München og nedover, blir ikke helt det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå