storfamilien Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Hei! Mannen min får seg ny jobb i Lørenskog. Hvor bør vi etablere oss? Kommer flyttende fra nord, og har 4 barn i alderen 1, 3, 5 og 11 år. Hadde vært fint om dere som er kjente i området kan gi meg noen tips til hvor det er ok for barn (og voksne) å bo i disse traktene? Jeg har jo selvfølgelig noen ønsketekninger: Pris er viktig, jeg er lei av å bo meg i hjel ;-) (har ikke lyst å gi 4 mill for ett oppussingsprosjekt), har lyst at det skal være lekekamerater til barna i umiddelbar nærhet. Kort vei til skole/barnehager, som helst er av ok kvalitet, og ikke er i så dårlig stand at de skal renoveres om ett år eller to. Her vi bor i dag bygges det ny skole, og jeg trur eldstemann ville blitt utrulig skuffet om han måtte begynne på en skole av veldig dårlig stand igjen – å da tenker jeg på bygningen! Innholdet i skolen bør jo også være så bra som mulig. Ja hva ellers er kjekt?....aktivitetstilbud...eldstemann har ad/hd og liker best individuelle sporter; alpin, svømming, skyting osv... De tre minste er av det aktive slaget, og vil nok etterhvert ha lyst å begynne på fotball, handball, turn osv. Ellers er det jo fint med noen sykkelstier, skitraséer, badevann, og selvfølgelig GODE NABOER! :-) Mulig at vi må beregne noe kjøring til noen av disse ønskene. Blir superglad for tips:)
Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Hei, har ikke alt for mange råd å komme med når det gjelder skole, men kan jo si litt. Har bare bodd i Lørenskog i litt over et halvt år, men trives kjempegodt. Lørenskog og Rælingen (sjekk hjemmesidene til kommunene) er kjempefine steder å bo. Om dere finner en plass som ikke ligger midt inne i et tettsted a la Lillestrøm, kan dere få mye fint til 2,5-3 mill (må kanskje gjøre litt da: men det spørs jo hvor stort og fint dere må ha det, om det skal være enebolig el om det kan være rekkehus etc). Det finnes massevis av fritidsaktiviteter, og såvidt jeg vet er ihvertfall mange av skolene ganske så okey. Massevis av skiløyper, turstier, flere badevann etc i nærheten.
Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 15. mars 2009 #3 Skrevet 15. mars 2009 Er forresten masse fint oppover mot Jessheim også (og mye billigere :-))
*Smiley* Skrevet 15. mars 2009 #4 Skrevet 15. mars 2009 Lørenskog er et fint sted , men veldig dyrt.Hakket dyere enn Lillestrøm. En enebolig koster fort litt der. Skedsmokorset er et fint sted å bo. Lillestrøm er veldig ålreit , her bor vi.Dyrt her men mye å finne på for store å små.Kort vei Til Lørenskog.Men en enebolig til under 3,5 er vanskelig å finne her .Hvis dere ikke trenger god plass og liker å pusse opp evt.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 15. mars 2009 #5 Skrevet 15. mars 2009 Må jo si Kløfta da Bor her selv og trives veldig godt. Er veldig glad for det valget vi gjorde om å flytte hit. Det finnes alltid barn innom grei avstand(i visse områder er det nesten bare barnefamilier som bor) Synes det finnes greit nok med aktivitetstilbud. Og det man ikke får her er en kort kjøretur unna, på Jessheim eller Lillestrøm. Finnes flere kjempebra barnehager og to veldig bra skoler http://www.finn.no/finn/realestate/homes/result?NO_OF_BEDROOMS=4&sort=0&keyword=Kl%F8fta&areaId=20056 Vet ikke hva dere ser etter men her er noen boliger med min. 4 soverom på Kløfta Lykke til med flytten:) Ps. kan jeg hjelpe med noe send en pm
Musemor med tre søte små Skrevet 15. mars 2009 #6 Skrevet 15. mars 2009 Vi bor på vestvollen ved skedsmokorset og stortrives. Vet ikke så mye og skole og slikt da guttungen bare er 2 år, men ryktene sier at det skal være meget bra. Ikke avskrekkene dyrt her heller eller langt til Lørenskog
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 15. mars 2009 #7 Skrevet 15. mars 2009 Vi bodde på Holt Vestvollen og våres skulle gått på Sten Tærud. Vi flyttet derfra mye pga av skolen. Sten Tærud havnet flere ganger på listen over de 10 dårligste skolene i Norge. Men vet jo ikke hvordan skolen er nå, mye kan ha skjedd på 3 år
storfamilien Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 15. mars 2009 Tusen takk for mange gode råd! Veldig greit for oss som storfamilie å ha noen steder å orientere oss etter. Siden vi har en skolegutt nå, og en som begynner på skole etter neste barnehage år, har vi ikke så lyst å flytte på oss så manger ganger. Derfor all denne researchen:) Kjempefint om flere her inne kan reklamere for sine hjemsteder(?) i disse traktene. - (eller har noen plasser dere vil fraråde oss). I og med at eldstemann som nevnt over sliter med noen adferdsproblemer er det greit at vi finner en ok skole, med et godt rykte.... men sikker kan man vel aldri være uansett;-) Sitter på finn.no å prøver å orientere meg:)
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 15. mars 2009 #9 Skrevet 15. mars 2009 Med tanke på gutten deres så må jeg bare si at den skolen vi hører til her har kjempegodt rykte. De jeg har snakket med som har barn eller har hatt barn der sier at det er noen helt fantastiske mennesker som jobber på den skolen. Håper virkelig at allt det gode jeg har hørt om den skolen er riktig, hehe. Med tanke på at jenta vår begynner der i august
Stort pepperkakehjerte Skrevet 15. mars 2009 #10 Skrevet 15. mars 2009 På Kurland er det fint å bo. Noen venner av oss bor der. Kjenner ikke så godt til skolen, men tror den er bra, ikke hørt noe annet. De bor i rekkehus, men det er eneboliger der og. Rett ved marka, helt trygt for ungene, Sandbekkhallen(?) er forholdsvis nærme (svømming), marikollen (ski) er også i nærheten. Kort vei til lillestrøm og Strømmen. Skulle gjerne bodd der selv!
Gjest Skrevet 16. mars 2009 #11 Skrevet 16. mars 2009 Nordbymoen på Jessheim, da har du alt rundt deg og skole og barnehage som åpnet i fjor. Ca 30 min kjøring til Lørnskog. Ullensaker er den kommunen som er størst i vekst. Har faktisk noen av de laveste kommunale avgifter. Kan gi deg flere råd ved pm....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå