Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Er 163 cm og 60 kg. Føler meg som en hvalross, selv om jeg var slank og fin som 19 åring og vegde 57 kg (mangen år siden dette nå). Spiser sundt men kunne nok trent mer enn det jeg gjør.
Gjest Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Så har vel kanskje med at du føler deg dvask og ikke nødvendigvis "feit"? Trene, trene, trene. Og da mener jeg ikke "gå tur", men trene styrke og kondisjon slik at en blir anpusten.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #3 Skrevet 15. mars 2009 Føler aldri at jeg har tid eller energi til det. Treninstudio er en times kjøretur herfra, så det gidder jeg ikke. Prøvde å trene hjemme til en slik treningsvideo, men da klaget naboen ...hehe det dundret vel for fœlt. Jogge kan jeg bare glemme, har skeive hofter som gjør at det er kjempevondt, ellers hadde jo det vœrt fint. Sitter liksom litt fast fast her. Føler meg skikkelig dvask og ekkel.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #4 Skrevet 15. mars 2009 Du FÅR jo energi av å trene, må bare tvinge deg selv de første gangene, du er nok litt overvektig ja, og er det ikke muskler engang bør du virkelig gjøre noe. Lykke til.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 15. mars 2009 #5 Skrevet 15. mars 2009 Du er 3 kilo tyngre nå og føler deg som en hvalross?? Tre kilo er jo ingenting å få bort, slutt å klage og kom i gang da.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #6 Skrevet 15. mars 2009 Det er heeelt UMULIG å si om du er overvektig ut fra målene dine. Jeg er 170, og veier 84 kg. Jeg veier jo mye, men er ikke overvektig. Noe Barbie blir jeg aldri, men det har med kroppsbygning å gjøre. Anbefaler deg å prøve pilates, det kan du gjøre hjemme, og det bråker ikke. Hvis du går til innkjør av en pilates ring eller manualer, kan du trene styrke hjemme. Og å "gå tur" er virkelig bedre en ingenting!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #7 Skrevet 15. mars 2009 kjøp en sånn orbitrek på tv-shop. den er litt dyr kanskje men verdt hver en krone! Da får du ikke belastning på hoftene dine og får samtidig trent overkroppen:o) http://www.tvshop.com/NO/products/4685/9490
Gjest Skrevet 15. mars 2009 #8 Skrevet 15. mars 2009 Dårlige unnskyldninger! Og energi får du når du har trent, ikke før. En time (eller var det 1/2 t...?) trening gir ca 2 timer mer energi. Kjøp deg staver og gå raske turer. Gå sa langt du kan og så fort du kan på feks 30min, så snur du og går tilbake. Opplev gleden av at du går lengre og lengre for hver uke. Gå så du peser og puster. Legg inn 30 knebøy og 30 utfall i snupausen din. Få deg en pilatesvideo (tvilsomt at det er noe kraftig musikk på den), det er fin trening og du får litt muskler og mye smidighet.
Gjest Skrevet 15. mars 2009 #9 Skrevet 15. mars 2009 Vekta er det ikke noe i veien med,og ikke min vekt sånn sett heller. Men man an være utrent og i dårlig form, det har ingenting med vekt å gjøre og det eneste man kan gjøre er å trene, og spise sundt, drikke nok vann osv.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #11 Skrevet 15. mars 2009 Hehe, resten av innlegget kom ikke med. Anonym 08.51 Jeg mener ikke å være ekkel med deg, men jeg tror du lurer deg selv. Med mindre du holder aktivt på med Fitness er du overvektig med en BMI på 29. Du kan ha en kroppstype som ser ok ut med litt ekstra fett, men du er over 10 kilo overvektig.
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 15. mars 2009 #12 Skrevet 15. mars 2009 hehe...du veier nøyaktig det samme som meg og jeg veide også 57 kg en stund.....men da ble jeg veldig innhult i ansiktet. Jeg har lite fett på kroppen, mest muskler da jeg trener mye. Føler meg helt fin....
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #13 Skrevet 15. mars 2009 Jeg er ca 170 og veier 63 kilo, og jeg har nok noen kilo for mye ja. eide 57-58 i mine glansdager. 60 kilo hadde vært perfekt!! hadde jeg vært over åtti kilo hadde jeg blitt fortvilet tror jeg. Var 75 kilo ved fullgått svangerskap.
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 15. mars 2009 #14 Skrevet 15. mars 2009 Du har IKKE en BMI på 29 som noen tidligere skrev, den er på 22,6 som er helt fin. Men det føles jo bedre når vekta er i muskler og ikke i fett ;-)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #15 Skrevet 15. mars 2009 Dette blir for dumt!! Du skrev "er jeg for tung".........hvis du er 1.63 og veier 60 kg så er du jo heeelt normal.....da burde du heller spurt om er jeg for lett spørr du meg! Jeg er 1.65 og veier 78 kg......føler at jeg veier 10 kg for mye, men ville ikke veid mindre enn det.......det kommer jo helt ann på hvor kraftig benbyggning du har også. Men hvis du føler at de 3 kg er så mye så gjør noe med det. Ikke klag over 3 kg her inne på forumet! Det blir faktisk for dumt!!!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #16 Skrevet 15. mars 2009 Det var jeg som skrev BMI på 29. Det var til hun som veide 84 kg og var 1.70. I høres helt fin ut, men kroppstype har jo mye å si for hvordan en ser ut på en gitt vekt.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #17 Skrevet 15. mars 2009 Takk for alle svar. Litt artigt å se hva dere synes. Da jeg var 19 og vegde 57 kilo var jeg lita og slank, men nå nesten 15 år etter, og etter to svangerskap synes jeg jeg ser nesten dobbelt så stor ut. Formen er nok ikke så bra heller så det er nok det som er problemet her og ikke dem tre kiloene. Kan nevne at jeg var 70-75 kilo for fem år siden, da kan jeg trygt seie at jeg følte meg feit. Nå er det vel helst ubehag, og som dere seier så blir det nok bedre etter litt trening. Takk jenter, nå skal jeg sette i gang!!!!!
Akasha79r Skrevet 15. mars 2009 #18 Skrevet 15. mars 2009 Hei Anonym ) jeg er også 163 cm høy. Jeg pleide å veie ca.55 kilo, for 6 år siden veide jeg så lite som 51 og jeg synes eg så veldig HOT ut... men nå har vekten min vært mellom 60 og 62 i det siste 2 åra. Jeg føler meg ganske "stor" selvom jeg også spiser sunt og trener en gang i uka (vet det ikke er mye) Nå er jeg 29 år gammel og er gravid , håper jeg kan gå ned i vekt igjen etter babyen er født. Ikke tenkt du er for tung, du er bare litt rundt i kantene og har sikkert fin dame figur og kurver. Bare pass på deg selv og prøv å være sunt og trene litt til. xoxo
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #19 Skrevet 16. mars 2009 JEg har også en BMI på ca 29,- men trener en del hjemme..Ikke supertrent, men ok trent.. Har fått beskjed fra familie og venner at nå bør jeg ikke slanke meg mer (har hatt samme vekt i ca to år da.....),- og i forigårs fra samboer til og med..NÅ er du tynn nok!! Men altså, BMI som tilsier overvektig, er også kraftig bygd, og ikke akkurat "fitnessutøver" nei..... Vekta, så lenge det ikke er snakk om ekstremt STORE eller SMÅ tall i forhold til vekt, har INGENGTING å si på om man er stram i fisken ,slapp i fisken , vid eller smal i omkrets.... Benbygning, muskelsammensetning, selvsagt trent/utrent, vekt på bein og muskelmasse, vannannsamlinger osv spiller MYE inn på vekt og dermed BMI,- men ikke på utseende nødvendigvis..Og det er jo DET vi går etter..Kan godt veie 100 kilo jeg, bare jeg ser OK ut.... Kutt ut vektprat og legg inn bilde av dere selv nakne/ i undertøy hvis dere vil folk skal kunne si noe om hvordan deres kropp er i forhold til feit/tynn!!! Og til HI; uansett sykdom/handicap, måter og trene på finnes for ALLE:..Men latskapen råder ofte,- men ingen unnskyldning er god nok for IKKE å trene..Det er bare å ta seg i nakkeskinnet og starte med å prøve ut ulike treningstyper! NOE passer deg også,- hvis ikke må du være unik..
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #20 Skrevet 16. mars 2009 hehe jeg er 163 høy selv og min normale ikke gravide vekt er 84kg jeg er overvektig og har bmi på over 30 altså fet. da jeg var 19 veide jeg 54 kg. det er mange år siden det. du har gått opp 3 små kg ogdet kan du jo ta av på en uke eller tre. jeg har gått opp 30 kg det er adskillig mer jobb. er du missfornøyd så gjør noe med det men du er jo ikke stor på noen måte. men ingen grunn til å sitte å føle seg jævlig om dukan gjøre noe med det. jeg gjør noe med mitt fett ikke fordi jeg er så missfornøydmen fordi jeg er såpass overvektig at det rent medesink sett er fare for følges sykdommer som diabetes, hjerte og kar sykdommer og jeg mener jeg, og familien min fortjener at jeg holder meg frisk og sunn. føler dudeg litt bedre nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå